* Dagarna som gått *

Dom senaste 2-3 dagarna har bjudit på en massa massa sol och värme. Känslan av sommaren har varit stark. fast i skuggan har det blåsigt lite kallt, så där gör våren sig fortfarande påmind? vad är det folk pratar om att det ska komma snö mitt i allt det här!?? Sayyy whaaaaat?

Jag ljuger inte när jag säger att vi vart ute från morgon till kväll de senaste dagarna.
Vi har gått hemifrån vid 10 och kommit hem 18.30 tiden. Danilo och Jonathan har legat och sovit i vagnen och sen leka igen. Vi har lekt, bakat sandkakor, gungat, och bara varit. Grillat har vi också gjort. Jag älskar det!
Vi alla har fått en massa färg, speciellt Andres som är ne... jätte brun!

Tömde bilderna från kameran också, så jag tänkte bjuda er på några..

Kladdiga och skitiga barn denna dag!
Fick tvätta kläder, barn och fårskinnet..

Puua ställde sig framför grillen direkt när han såg att jag tog fram kameran. Egentligen var det Andres som grillade...

Snygg min?

Hemlisar på G?

TISDAG:

Vanessa ville ta med sig sin sparkcykel och Nicole tog grabbarnas tre-hjuling så gick vi till Puua för att grilla.(Mummu var fortfarande i Finland)

Brorsan med familj kom också, likaså syrran med barnen.

Lill-Smurfen har mer bus på G.. han tog Puuas kaffekopp och fyllde den med sand...

Danilo och Jonathan somnade i vagnen. Denna gången helt självmant, Jonathan gick förbi och såg att Danilo sov där redan, så klättrade han upp själv också och la sig och sa "Kukkuu" (=nukkuu=sova)
Nicole får man inte med på bild så ofta längre...

Felicia hade klättrat upp på den här kojan uppe i trädet och kunde inte komma ner...

Jag bad Danilo fånga myrorna, och han försökte och försökte med sina småfingrar, tills han fick nog och trampade på den istället. Så.

ONSDAG:

Nicole fångade en mask i sin hink..

Guuuuung...

Nicole träffade på sin vän Novalee som hon lekte med också:)
Mummu kom hem från Finland, så vi var såklart där och hälsade på, och vi bjöds på lunch :)
Vanessa sprang runt med bara klänningen på sig. Det var bara för att det hände en blöt olycka i hennes byxor och dom hängde på tork.

Vattna lite blommor...

Lill-Smurfen är inte alls rädd för något...



Det var jätte kul att dra av Puuas skor och strumpor. När strumpona väl var borta så var Danilo jätte rädd för hans fötter...


Danilo idag :)


Nu har Danilo vaknat och sitter här bredvid mig och pillar på min mobil. Han tar bara bilder...
Snart ska vi ut och hämta Nicole från dagis. Jag ser att dom sitter ute och äter mellis.

Vart tog solen vägen!????


Kommentarer
Postat av: Lotta, klädtokig småbarnsmamma!

Ser underbart ut! =)

2012-05-03 @ 17:22:54
URL: http://lillgrodanskrypin.blogg.se/
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

sv: jotack vi mår bara bra :) Ni med ser det ut som ;)

2012-05-03 @ 20:31:52
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Postat av: Katrin

Vilka härliga bilder! Barnen är såå söta!



Det va så krångligt att blogg ifrån iphonen, och med blogg appen funkade det inte alls! Jag är jätte nöjd med blogspot!



Kul att du tittade in!

2012-05-03 @ 22:32:26
URL: http://Familjenfarmnell.blogspot.com
Postat av: Brassemamma

Härliga bilder! Blir inte du rädd med en så orädd son? Min son håller också på så och jag blir nervös. ;-)



Jag har förresten en utmaning till dig på bloggen.



Kram

2012-05-04 @ 00:05:24
URL: http://brassemamma.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback