Utveckling- NICOLE ♥

Nicole är familjens blygis, våran docka.
Hon har blivit så stor... Hon räddade mig på så många sätt när hon föddes. Min älskade, älskade Nukke.
Om du bara visste hur mycket jag älskar dig.

Nicole är en omtänksam liten tjej med ett hjärta av guld, glad, jätte snäll, sprallig, helt underbar på så många sätt.
Hon är lillgammal, pratar som en vuxen och har väldigt bestämda åsikter på vilka kläder hon ska ha på sig, vad som passar ihop och inte passar. Hon är våran lilla Diva.

Nicole pratar finska och svenska flytande och det kommer nya spanska ord hela tiden. Och engelska, haha...
Hennes favorit syssla just nu är att leka med dockor, barbies och alla sina smågubbar. Men mest av allt tycker hon om att leka ute, helst i sandlådan.

Nicole älskar att sjunga och dansa och det lyser alltid om henne.
Hon har verkligen tagit på sig rollen som besyddande storasyster (det är inget vi tvingat på henne) och det är så underbart att se. Om någon går för nära småsyskonen så är hon där och ser till att allt går rätt till, ibland leder hon sina småsyskon till tryggare ställen (om dom gör något dom inte får, eller om nått äldre barn härjar runt, haha )och ibland kommer hon bara och pussar på dom, så att alla ser att det är hon som är storasyster och finns där för att skydda. "Min lillebror" eller "mina små bröder" säger hon till alla. Haha, häromdagen sa hon "där kommer min lille bröd", var tvungen att skratta lite :)

Nicole har oftast ordning på sina grejer, vill ha det snyggt omkring sig (som sin mamma) och det är riktigt kul att diskutera med henne, för hon gestikulerar så snyggt och lever in i allt hon säger. Hon är också jätte omtänksam och vill ta hand om alla.

Hon älskar närhet och att gosa och kramas och funderar på en massa saker på djupet. En djup och känslig tjej.

Såklart har hon, precis som alla andra sina dåliga dagar också. Ibland är det ingenting som passar och hon kommer också med tjuvnypningar och retas gör hon också.
Ibland bråkar hon och jag också, då brukar hon få jätte dåligt samvete och kommer och ber om förlåtelse ganska snabbt.

Min docka vill alltid ha en fruktstund och mysa framför en film när grabbarna sover middag :)


En riktig Prinsessa


Show-time med lill-syrran



Nicole, VI ÄLSKAR DIG!!!


Kommentarer
Postat av: emma gilbertsson

väntar med enäggstvillingar :) v 23 nu ! tjejer

2012-03-30 @ 14:30:35
Postat av: Monica

Sötnosen!

2012-03-30 @ 18:19:34
Postat av: Helena

Nicole är otroligt fin, och ser lugn o snäll ut. :)

2012-03-31 @ 01:07:42
Postat av: Camilla

Vilka söta små barn du har.

2012-04-02 @ 22:40:19
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback