Jävla vårdcentral!!!!

Handens vårdcentral måste vara den värsta....
I onsdags gick ju Andres till vårdcentralen med Jonathan pga. en ganska så storknöl han hade i armhålan.
Sköterskorna tittade på den och skickade vidare honom till läkaren som tog blodprover som vi skulle få dagen efter, alltså på torsdan.
Vi hörde inget från dom på hela dagen, så på fredag fick vi nog och ringde till dom.
Och då var alla läkare och ordinarie person på kurs till på måndag!??
Va´?!??

Då sa jag att vi väntade oroligt hela torsdan och nu ska vi alltså vänta och oroa oss hela helgen också?!
Man gör inte så!
Då sa hon att hon ska se om hon hittar något, och sen a hon att alla prover såg bra ut, förutom ett. och sen ångade hon sig och sa att allt var normalt.
"Vadå förutom ett!???"
Då förklarade hon kort om något med vita blodkroppar, och på gränsen... och så sa hon kort att allt är normalt och att läkarna får ringa oss på måndag.

Och nu är det måndag, och dom har inte ringt...
Jag har försökt få tag på dom hela morgonen, men får inte tag på någon!
F*n va dåligt!

När jag får tag på dom ska jag säga vad jag tycker och tänker om att bli behandlad såhär!
OK om läkaren hade sagt att dom ringer om det är något som inte stämmer, men de sa hon inte, hon sa att hon ska ringa, och någon förklaring på knölen måste vi i varje fall få.

Bläää!
Hatar att vara orolig och inte veta.


Kommentarer
Postat av: sweeetie

urs vad jobbigt gumman...skulle också blivit tokig!

Skulle förmodligen gå dit och kräva ett besked på plats...

Hoppas dom hör av sig snart...säkert inget att oroa sig för...

Tänker på er <3

2012-03-12 @ 12:49:02
Postat av: Kicki

Nej, usch va dålig stil! Va arg man blir... Jag bytte för ett tag sedan så att alla i familjen tillhör Rudans vårdcentral och jag är så himla nöjd med dom. Byt till dom tycker jag, jättegullig personal och man får alltid tid på en gång där. Hoppas du får svar snart.

Kram från Kicki

2012-03-12 @ 15:07:15
Postat av: Sofia - mamma till Gunnar och Kerstin

Helt otroligt att dom inte kan sätta sig in i och förstå att man är orolig. Ett litet samtal bara! Ska det va så svårt!!? Typiskt vårdcentraler!!

2012-03-12 @ 18:10:33
URL: http://Sofiajblogg.blogspot.com
Postat av: mummu

Satu ,gå dit imon,och säg nåkra valda ord,så får man inte göra.Vi kommer o tar hand om barnen så länge OKEY. Rakastan.

2012-03-12 @ 19:55:29
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback