Jakten på den försvunna jackan....

Igår var Emma och Felicia här hos oss och lekte med barnen och umgicks med oss. Sen började dom leka kurragömma, först var det att Felicia gömde Andres strumpor, se gömde Andres henne skor, sen hörde jag Felicia säga "Satu, jag har gömt Andres jacka!"
Och sen var det inget mer med det, både Mummu och Puua kom på fika och senare även Anna.
Så jag tänkte inte mer på det- förrän imorse när jag skulle lämna Nicole på dagis.
"Vart f*n är min jacka??!"
Hittade den ingenstans och vi hade lite bråttom och vi försökte smyga så att inte resten av barnen vaknade, speciellt Vanessa, hon fick inte vakna nu, för hon skulle ställa till med så mycket liv om hon inte fick följa med och lämna Nicole, och vi skulle inte hinna ta med oss henne nu. Jag letade så mycket jag kunde, men den fanns ingenstans, då kom jag på det, den var MIN jacka hon hade gömt och inte andres, som hon själv trodde. Greate.
Fick hämta min andra jacka, och då vaknade såklart Bessa.
Och som väntat blev det världens liv på henne när hon såg att vi var redan på väg ut....
Phew.

Sen ringde jag och frågade vart lilla gulliga fellu har gömt min jacka?
-JOO, under Jonathans säng! Thnaks a lot! Hahaha...

Så började våran morgon!
Nu är Nukke på dagis och resten av familjen är i köket och röjer. Jag undrar vart Puua är, han brukar vara här vid det här laget... Och för länge sen skulle jag ha fått ett sms från honom där det står: "Jag är klaaaar"
(som grabbarna brukar säga)
Men idag har jag inte hört nånting... mycket märkligt.

Kommentarer
Postat av: Sofie - mamma till tvillingar med albinism

Stressen när man iväg till dagis är inte kul! Brukar vara genomsvett innan vi kommer iväg... så skönt när det blir varmare så dom slipper alla kläder så fort man ska ut!

2012-03-05 @ 11:37:37
URL: http://livetochlyckan.blogspot.com/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback