♥Vanessas första dag med glasögon♥

Dom här barnen slutar aldrig att förvåna mig.
Jag som trodde att det skulle bli hus i helvetet med att få Bessa att använda, eller ens prova att ha på sig sina glasögon, men det har gått sååå bra! Helt otroligt bra.
Jag är så stolt över våran tuffa lilla tjej.

Vi hämtade hennes glasögon igår där hon fick prova dem, hon var jätte duktig.
Optikern fixade till dem så att dem skulle passa, men hon hade lite för bråttom, tycker jag, och hon sa bara att vi får nog komma och justera dom flera gånger.
Men dom satt ändå bra och Vanessa var nöjd.
Fast jag måste erkänna att vi var chockade när optikern tog fram hennes glasögon...
Dom var så tjocka....! Jag provade att se med dom själv och jag lovar att jag såg ingenting! Då undrar man ju hur dålig syn hon har haft? Mr. Magoo liksom...

Våran duktiga tjej i väntan på sina allra första glasögon

Provning...


Micke fick springa efter lillbrorsan som inte var med på att inte röra!


På väg till Abuela & Abuelo...



Det här var en stor dag för Vanessa. Något som kommer att ändra hennes liv, hela hennes vardag. Nu är glasögonen en del av henne.

Jag hoppas och ber och önskar så innerligt att hon inte ska bli retad pga. sina tjocka glasögon.


Men hon är en tuff tjej, så jag hoppas att hon inte ska bry sig, för hon är våran söta lilla Besoliina ändå!
Med eller utan glasögon.

Det är helt galet va hon har själv vant sig vid dom. Inte en enda gång har hon tagit av sig dom. En av grabbarna gick förbi henne idag så glasögonen åkte lite på sned: "Oih, mina glasögon!" sa Bessa, och då kom Nicole direkt: "Ingen fara Vanessa, jag ska hjälpa dig" och fixade till hennes glasögon. Mina älsklingar!

Nä hon är riktigt tuff, våran Vanessa. Jag är så grymt impad!

 Vi älskar Dig Vanessa!



Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Ooh va bra att hon trivs!!!

2012-03-10 @ 16:46:21
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Taru

Vad söt hon är i sina nya glasögon! Neee ingen får reta söta Bessa... Hon kommer förtrolla alla ändå med sina söta drag :)

Kul att allt går bra och att hon trivs i dom!

2012-03-10 @ 20:15:46
Postat av: Helena

Hon passar jättebra i glasögonen, och ser så stolt ut på alla bilder du lagt ut när hon har de på sig. Tror hon är så tuff o säker på sig själv att hon kommer fixa alla ev mobbare så de ger upp direkt. Och jag tror sånt inte är lika vanligt nu, att man blir mobbad för att man har glasögon o så, utan det är mer "slumpen" som avgör. Behöver inte finnas nå att retas för, ändå blir man retad.

Kram från Söderhamn

2012-03-11 @ 22:32:19
Postat av: Sweetie

Hon är superfin i sina glasögon!!!!!

Lika vacker som innan!!



Hoppas hon kommer trivas bra med dom! Hon kommer nog själv märka skillnaden och känna av hur mycket skönare det kommer bli!

Kommer ihåg när jag var 7 och fick mina första..

Mycket skönare!!!



Puss till Söta Bessa!!!

2012-03-12 @ 12:51:20
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback