Helg!

Halloj fredag!

Idag var Nicole hos tandläkaren och lagade sitt sista hål. Puua, Danilo & Jonathan, Vanessa och Andres följde också med. Puua och grabbarna var i väntrummet, medans Bessa och pappa ville komma och se hur duktig Nicole är. Vanessa tittade storögd på hur duktig hennes storasyster var. Denna gång glömde dom bort vedövnings salvan som dom lägger innan sprutan, så då blev Nukke lite ledsen... men annars var hon super duktig!
Nästa år är det dags för kontroll för hennes del igen.
Snart blir nog Vanessa kallad också.

Efter tandläkabesöket gick vi till Specsavers för att justera Vanessas glasögon, för dom föll nerför näsan hela tiden. Så nu sitter dom som dom ska igen.

Andres och Jonathan har åkt iväg till vårdcentralen nu igen för hans knöl i armhålan.
Jag blir inte klok på dom på vårdcentralen!
Är så arg och irriterad på hur dom sköter det här.
Ni vet ju att jag försökte få tag på dom jätte länge, trots att dom lovade att ringa upp mig?
I tisdags fick jag äntligen tag på någon, efter att ha lämnat mitt nummer på telesvararen 4 gånger... På kvällen där ringer en annan läkare upp som var noll inställd på det här och sa att Jonathans öron ser helt bra ut?!
Vadå ÖRON!????!
Jag brukar aldrig vara otrevlig mot någon eller hetsa upp mig men nu kokade det, så jag undrade vadå öron, det var ju för fan knölen i armhålan som han kom in för!??
"Jahaaa...." sa denna läkare lite ställd. (det var denna läkare vi var hon i februari när han hade öroninfektion)
Sen började hon fråga hur han mår osv, och han mår ju bra, det är hans knöl bara som vi är oroliga för!
Hon skulle rådfråga med en annan läkare om dom ska skicka en remiss till Astrid Lindgren och skulle återkomma nästa dag. Kors i taket ringde dom nästa kväll och sa att han får tid hos dom på fredag (idag) för att se hur han mår.... *suck!*
Jag är hemma med Danilo som ligger och sover och väntar på att Andres ska ringa mig och berätta vad dom säger.
Knölen under armhålan finns kvar och han har ont i den när man rör den.

Syrran ringde precis och frågade om hon fick ta med sig tjejerna till Torvalla och bada med henne och Dewin och Mummu. Dom började genast rota fram sina badkläder.
Så nu är det jätte lungt här hemma. Bara jag och Danilo.
Jag har stängt av TV.n och allt för att det ska vara så tyst som möjligt. Jag njuter av tystnaden.

Idag ska vi äntligen hem till Joel & Jessica för att träffa deras lille Nicolas för allra första gången!!!
I can´t wait! Det har inte blivit av tidigare då alla vart sjuka, och man vill verkligen inte smitta ner en liten färsking!
Jag har packat med mig en påse med kläder och lite leksaker från grabbarna som dom har vuxit ur.

Har ni några planer inför helgen?


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hejsan

vi åker 14 april, ska bli jätteskönt!

hoppas det inte är någon fara med den där knölen han har.



ha en trevlig vårdag! här är det jätteskönt med 15 grader idag.



kram

2012-03-16 @ 14:47:32
URL: http://madeleine82.blogg.se/
Postat av: Taru

Men.... förstår din frustration angående vårdcentralen. Man blir ju tokig när det gäller ens barn. Bra att du är på dom!! Hoppas allt löser sig för Jonathan och att det inte är något fel..



Skönt för Nukke att hon är klart hos tandis nu... Kram från oss!

2012-03-16 @ 15:20:18
Postat av: Nathalie

Hej! Hoppas allt är bra med er o att ni får svar på vad det är för knöl på Jonathan.



Kram

2012-03-16 @ 20:35:28
URL: http://albinsmamma.devote.se
Postat av: boosse

Nej fy! Jag skulle ha blivit lika arg som du! En knöl under armhålan behöver ju inte betyda något med det kan och det SKA dom ta på allvar!!



Maribel har ju problem med huden runt munner och det har hon haft sedan hon var ca 6 månader men ingen gör något. Ett besök har vi gjort sedan har det bara vart telefonkontakt och det enda de säger är att d emåste rådgöra med en kollega. Blir galen på dem! Fast jag sa till dem att det itne var pga nappen så blev vi tvungna och sluta med nappen, ta bort hennes trygghet, inget hade hon när hon började förskolan då ju. Nä usch, vårdcentraler är en historia för sig! Hoppas du ni får hjälp illa kvickt!!

2012-03-18 @ 12:51:19
URL: http://boosses.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback