Det här lär jag få ångra....

Hej!
Jag är supertrött just nu och ska strax lägga mig och vila mellan mina tjejer.
Danilo och Jonathan ligger i sina sängar och jag väntar på att dom ska somna...
Hör här- dom ligger utan sina nappflaskor med vatten/saft!

Nu har jag fått nog.
Natten till igår var jag uppe hos dom 9 gånger och inatt var jag där 11 (!!!) gånger + att jag fick gå till Bessa som hade ont i magen. Jag har gett grabbarna bara vatten i sina non-spill flaskor, men det duger inte längre, dom ska ha en droppe saft däri. Och dom dricker 3 flaskor per natt (!!!!) såklart blir blöjan full med kiss och så läcker det igenom på lakan, så jag har bytt blöja på natten, fyllt på flaskor fast jag sa att jag inte ska göra det, men jag tror att man blir lite svag där när man inte fått i sig nån sömn. Så jag har fyllt på och så har Jonathan kastat sin flaska på golvet ett X antal gånger som jag fått plocka upp. Och han har en ny grej på G- han trycker in själva munnen på flaskan med tummen, så allt vatten/saft rinner ut, och såklart ska jag fixa till den så att han kan få mera.

När jag skriver det här inser jag att det låter urlöjligt och jag fattar ju själv också att dom bara driver med mig, så efter inatt fick jag nog. Jag var så arg över den lilla sömn jag fick, så när jag vaknade så klippte jag sönder deras nappar till flaskorna och så fick dom själva kasta bort flaskorna. Så!
Nu kan jag inte ge dom flaskan fast jag skulle vilja, så det är bara att gilla läget.
Tror att det var bäst så, annars hade nog bristen på sömnen gjort så att jag gett upp och gett dom flaskorna, och den här taskiga stilen och dåliga vanan hade fortsatt i all evighet.- Amen.

So no more!
Nu ska man bara orka med deras skrik efter flaskan i några nätter.
Micke sa att han tänker ta in på hotell, det skulle jag me vilja göra! Hahaha...
Hoppas att vi slipper undan så smärtfritt som möjligt iaf.

It´s not gonna be easy, so wish us luck....


Kommentarer
Postat av: mummu

Bra Satu, nu kan du inte ge dig.Lycka till. Dem är stora dem behöver ingen flaska.Ne haluu vaan lutkuttaa, niin janonen ei ole kukaan ,ei edes Pua. Hih....

2012-03-06 @ 13:08:13
Postat av: -Santsu-

Hyvä,hyvä! Hyvin se menee... Pojat on kyllä ihan kunnolla pyörittänyt sua öisin.... Pari yötä voi olla huutoa mutta mieti sitten saat alkaa nukkumaan öitä kunnolla!



Tsemppiä ja yritä jaksaa!

Haleja!

2012-03-06 @ 13:15:53
Postat av: Taru

Oj dom dricker mycket dina grabbar... Jullan var exakt likadan.. Fast hon fick välling.. Ibland ville hon dricka 3 flaskor per natt men då satte jag stop. Dom är inte ens törstiga ju.. utan vill bara snutta.. Iallafall hon :)

Skönt att du tog tag i det och står på dig.. Det är ju jättebra sen när dom lärt sig sova utan.. Då får du säkert också mer sömn.

Gottegubbarna..

2012-03-06 @ 16:36:41
Postat av: Kicki

Var stark Satu! Det blir några jobbiga nätter men sen bör det vända... Usch, förstår att det känns jobbigt men kämpa på! Stora kramar och håller tummarna att nattpassen snart tar slut.

2012-03-06 @ 16:47:34
Postat av: Sofia

Smart!! Nej man kan inte lita på sig själv vid den tiden på dygnet och med så lite sömn! Håller på att sluta med nattvällingen här just nu och ibland åker man dit av bara farten bara för att man vill somna om så fort som möjligt!

Lycka till inatt!!

2012-03-06 @ 18:28:39
URL: http://Sofiajblogg.blogspot.com
Postat av: Helena

Önskar dig stort lycka till! Kram

2012-03-07 @ 01:02:25
Postat av: Sofie - mamma till tvillingar med albinism

Det kommer att gå bra! Stå på dig nu! Det är jättesvårt, men det är bara att dom ska bryta sin vana.. när dom väl vant sig av med den så är det nog inte alls omöjligt att dom sover mycket bättre!

2012-03-07 @ 11:36:29
URL: http://livetochlyckan.blogspot.com/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback