3:dje natten....

Och så var den tredje natten kommen utan flaska till grabbarna.
Natten till idag gick väl hyfsat bra, fast dom vaknat 6 båda morgarna nu... whaaaat! Hoppas denna nya lilla vana går fort förbi, för att vakna så tidigt borde vara olagligt!

Idag när det var dags att sova efter lunch så var det inte alls kul.
Både Danilo och Jonathan grät- i 1 timme! Sen gav dom upp och vaknade som små solstrålar. Jag sov också, helt slut... Och inte är jag piggare nu för det, om jag säger så.

Nattningen ikväll gick helt OK. Dom grät och protesterade, båda två, men efter 15 min gav dom upp.
Känner mig lite elak faktiskt. Att jag tagit bort deras trygghet.
Men jag hoppas att dom förstår att det är för allas bästa... Jag är är ändå stolt över mina söner, dom kämpar på.

Idag har vi vart och lekt på Port 73 en lång stund. Barnen lekte så fint och kom så bra överrens med varandra. När Danilo och Jonathan började smita därifrån så var det dags att gå in och handla. Vi kan inte gå förbi bananerna som barn bjuds på utan att dom säger: "Banaaaaaaan!" Sen sitter dom i kundvagnen och äter och tjejerna äter bredvid.

Nu måste jag ringa till dagis och säga att Nukke ska vara ledig, för hon ska till tandläkaren igen imorn. Hon saknar Mummu så jätte mycket efter att inte ha sett henne på några dagar, så vi ska fråga om hon vill följa med oss.

Har tagit en massa bilder idag också, men jag vet inte vart busungarna har gått med min kamera... så dom dyker upp imorgon.

P.S Inget svar från Jonathans blodprov, fast dom skulle höra av sig idag.
Får väl ringa dit imorn och fråga vad som står på!

Phuuu va jag känner mig trött, ska lägga mig och invänta Big Brother.

P.S 2- Tiina, jag finns här för dig om du behöver mig. Anytime.


Kommentarer
Postat av: Milla

Hej! Vilken mysig blogg du har. Underbart med stor familj! Jättekul med så mycket bilder. Jag har själv 4 barn men våra killar är 6 och 8, sen tvillingar som är 3 månader.

2012-03-09 @ 06:02:48
URL: http://minbebis.com/blogg/millan82/
Postat av: Rockmom

Vi vaknar VARJE dag mellan halv 6 och 6 ;)

Men kanske de vaknar tidigare nu när de sover mera sammanhängande nätter, det är väl nog ändå skönare..sen då det börjar funka.



Jag gjorde annars så också med min äldsta, han drack mjölk ur flaskan i ett (dock inte på natten..men han ÅT ju inget då han drack så mycket) och en dag fick jag bara nog och kastade alla på en gång...Det tog några dagar, men sen var mjölkflaskan glömd :) Att han sen dess aldrig druckit mjölk, det är en annan story!

2012-03-09 @ 06:05:37
URL: http://rockmom-rockmom.blogspot.com/
Postat av: Sofia - mamma till Gunnar och Kerstin

Härligt att du kämpar på! Det kommer bli bättre! Kl 06 är ju sovmorgon ;-) nädå men här hos oss vaknar nästan alltid barnen runt 06! Visserligen sover dom alltid vid 19 på kvällen!

2012-03-09 @ 08:42:47
URL: http://Sofiajblogg.blogspot.com
Postat av: boosse

Vad skönt att det har gått så bra med nätterna ändå. Det verkar som att de sover bättre nu, inte vaknar upp så mycket på natten? Jag kan ju ha fått det helt om bakfoten men om de sover bättre under natten så kommer de säkert att vakna tidigare. Eller så är det ljuset. Barns sömn är ett mysterie :)

och jag tycker asbolut att du ska ringa ang blodprovet. Ringer de inte upp när de ska så ska man ringa direkt! Kramar till er

2012-03-09 @ 09:21:00
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jag ger bara Hugo välling på kvällarna nu, men det tog lite tid innan han slutade att vakna på nätterna och ville ha. Men han vaknar också sex, varje morgon!!! har gjort det ända sedan han har börjat sova hela nätter. Bra på vardagar, inte lika kul på helgerna ;) Kraaam

2012-03-09 @ 10:10:18
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback