Söndag & GRATTIS Mamus!

Idag har vi haft en mysig hemmadag.
Regnet har vräkt ner, men vi tog oss ändå ut en sväng för att handla.

Vi har haft storstädning här hemma, jag har städat i alla rum och Andres fick för sig att möblera om på balkognen (så som jag ville ha det förut) och nu vart det mycket bättre.
Barnens lekstuga har vi flyttat tillbaka till Nicoles rum, där har dom bustrollen lekt en massa idag.
Andres har stått och lagat en god och lyxig middag till oss, vi bjöd även Mummu & Puua hem till oss på middag också. Supergott!
Jag är fortfarande sprickfärdig.

Jonas och hans tjej Kätlin gick precis hem, dom var här på kvällsfika, imorgon åker dom tillbaka till Estland.
Nästa gång vi ses så har deras lilla flicka kommit till värlen, det är nästan precis 4 veckor kvar tills hon är beräknad.
Jätte spännande!
Medans Jonas och Andres var ute på balkongen snackade vi om bebisar, namn och förlossningar.
Mitt favorit snack!
Eftersom Kätlin inte pratar svenska så fick vi köra på engelska istället. Phew, va ringrostig jag lät. Haha..
(Vad är lustgas på engelska?)

3 av 4 barn sov när dom kom, det var bara vår lilla papegoja Nicole som var vaken och spelade clown.

Innan hon gick och la sig pratade hon med Mamus i telefon, för hon fyller år idag!
GRATTIS MAMUS!


När jag sa till henne idag att Mamus fyller år så vart hon chockad och upprörd för att inte hon var bjuden på kalas och fått äta tårta!?

Det är jätte viktigt det där, med att bli bjuden på kalas märker jag. När något inte går som dom (Nicole & Vanessa) vill, så säger dom- "Du får inte du komma på mitt kalas!" Haha, orka...
Jag- "Aa, men Nicole du har redan haft ditt kalas..."
Nicole-"Men då får du inte komma på Bessas kalas!"
Jag- "Då får du inte komma på mitt kalas heller."
Nicole-"Okejdå, du får väl komma då..." så där håller vi på

Och Vanessa gör precis likadant. När jag säger åt henne nånting så putar hon med sina små läppar och mumlar att jag inte får komma på hennes kalas... Haha...
Om 9 dagar fyller våran lilla Vanessa 3 år, då har vi "bara" 2- två-åringar här hemma.
Jag får nästan skicka inbjudningar redan imorgon...?

Nästa helg är det Midsommar!
Har ni några planer?

Kätlin & Jonas
(för 3 dagar sen)

Jag har en egen frisör
(bry er inte om mittt fula utväxt, syrran har fixat till den nu)
Danilo var mycket koncentrerad på sin uppgift.
Lill-Smurfen Jonathan softar lite...



Hur har eran helg varit?


Kommentarer
Postat av: Tanna

Hej ! Jo tack vi mår bra. Jax har haft en öroninflammation, dock inte så kul då... Men vi trivs i vårat nya hem och längtar efter solen ! Hur mår ni ? Nja, min man tycker det räcker med ett barn....

Kram

2012-06-18 @ 07:56:17
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback