Babbel och "gamla" Bilder

Jag upptäckte att jag har en massa, massa bilder  i utkorgen som jag "glömt" att publicera.
Jag tänkte göra det nu medans jag ändå sitter och väntar på att grabbarna ska somna.

Jisses vilka gnällspikar vi har här idag!
Jonathan
är i nån väldigt känslig ålder just nu, han blir jätte ledsen för minsta lilla. Eller jätte förbannad. Han har gått runt och skrikigt och gråtit över en massa saker denna förmiddag. Han har tappat bort sin nyckel, eller att Danilo leker med hans bil, eller att han inte når att sätta på vattnet i lilla toaletten... hela tiden nånting.
Danilo har bara hittat på hyss idag. Jag har suttit och vikt tvätt och han fick för sig att hjälpa till och bära alla kläder jag vikt till sin byrå, så jag fick göra om allting igen. Han har också hittat sin pappas tidning nånstans och rivit sönder den i tusen bitar. Och såklart har han även hunnit ta en vända till sin byrå och välja en annan tröja att ha på sig än den jag satt på honom.
Nicole och Vanessa har lekt tillsammans hela morgonen, ibland bråkat dom, ibland skrattar dom, och ibland retas dom, skriker, gråter, tjafsar, skrattar....

Nu har jag skickat båda tjejerna till sina egna rum för en time-out, eftersom dom bråkat för mycket. Jag bad dom att passa på att städa sina rum medans dom är där inne, får se hur bra det går. Dom är iaf tysta.

Jag måste bli bättre på att sätta gränser, känner jag. Jag är alldeles för snäll.
Dom måste lära sig att handlingar har konsekvenser, man får inte bete sig hur man vill och komma undan med det.
Dom är väldigt duktiga på att säga förlåt, och kramas när dom gjort något fel, men det är inte alltid så att det räcker. Man måste ta en lärdom av saker och ting också. Vissa saker är inte OK.
Snart ska dom få gå och säga förlåt tillvarandra.
Nu hör jag Vanessa sjunga därinne med sin vackra stämma, tror inte att det blir så mycket städ där inte.

Justja, här kommer bilderna från ca 1-2 veckor tillbaka!
(De är då tagna med min andra kamera.)

Vi hade en playdate med Linda och hennes tjejer Melina och Isabella.
Nicole fick jätte fina kläder från Melli i födelsedagspresent, hon kunde tyvärr inte vara med, för hon hade vattkoppor.

Sötisen Isabella


Baby-tokige Jonathan ville gärna gosa med Izzy
Nicole och Melina

Vanessa

Sweetie med Izzy!
Tack för en mysig playdate och vår catch-up snack!
Nicole gillar att leka med skeppet i Danilos rum (tack Sebastian!)

Bessa the Bustroll

Ute i sandlådan

Kockis med cowboy Puua


Puua fyllde på poolen åt ungarna

Bessa, Jonathan, Nukke & Dewin

Jag & "Kockis (Danilo)


I väntan på pappa Andres...

Förra söndan (?) fick vi med oss pappa Andres ut på en cykeltur och en massa lek i parken =)
-Kolla grabbarnas nya sätt att gunga....

Andres och tjejerna har en gung-tävling

Nicoles gamla dagiskompis Novalee var också där och lekte =)

Bessa, Nukke & Novalee


Grabbarna är väldigt nyfikna på sina systrars cyklar...


Letar efter småkryp...



Nu har grabbarna somnat och tjejerna har pussats och kramats som om ingenting hade hänt, dom ligger och tittar på Pocahontas nu. Jag När grabbarna har vaknat så ska vi ta oss ut och leka, det skulle visst regna hela helgen?
Typiskt!

Vad ska Du hitta på för skoj i helgen?


Kommentarer
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback