Skolavslutningar

(Detta är ett tidsinställt inlägg)

Idag hade mina syskonbarn- Sebastian, Emma & Felicia skolavslutning, dit jag och barnen gick. Jisses vilken stressig morgon, jag som hade lagt fram allting igårkväll så det var bara att ta på sig kläderna, äta frukost och fixa håret och borsta tänderna och sen ut, men icke. Så lätt gör dom inte det för mig. När jag hade fått alla barnen klara så skulle jag ta ett snabbt bad och tvätta mitt hår, medans jag letade efter något att sätta på mig själv så hade mina bustroll klätt av sig helt nakna och sitter och badar (!) Greate! Gissa om vi fick bråttom att göra om allting igen!? Och när det var dags att gå så hittar vi inte Bessas ena sandal, ELLER hennes glasögon.
Men vi hann fram i tid :)

Vackra Emma

Fina Felicia med mamma Karo

Felicia, pappa Patrik & Dewin

Mummu & Mikaela var där också =) (va dom ser glada och pigga ut?)

Samling i Gropen där barnen sjöng och uppträdde.
Idas sommarvisa fick mig att börja lipa, varför är man så känslig! Men jag kom på att tänka på mina egna skolavslutningar och på alla fina sommarlov jag hade. Memories ♥
Syrran, Mikkis och Jag

"Mamus", Mummu & linslusen till syster.

Vanessa

Efter skolavslutningen gick alla hem till Mummu. Jag gick raka vägen för att leta rätt på Bessas glasögon först, och jag letade öööverallt utan att hitta. Ringde till syrran (när mobilerna började fungera) och hon frågade Bessa vart hon lagt sina glasögon, och svaret blev att Polisen har tagit dom till fängelset, och sen har dom kastat dom i skogen. Inte mycket till hjälp. Till sist hittade jag dom i hennes lilla kök, i ugnen i en kastrull= trasiga. Tack.

När jag kom tillbaka till Mummu så höll dom på att grilla korv. Efter korv med bröd blev det glass med jordgubbar och Karo hade bakat en paj också- vilken fest!




Kommentarer
Postat av: Lotta, klädtokig småbarnsmamma!

Åh, vad många söta kidz! =)

2012-06-14 @ 17:40:47
URL: http://lillgrodanskrypin.blogg.se/
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

sv: gör en ny blogg (eller underblogg på din vanliga) och lösenordsskydda den. Sen när du har uppdaterat den så skriver du ett inlägg i din VANLIGA blogg där du länkar till din privata ;) Förstod du? :)

2012-06-14 @ 18:44:37
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Postat av: Magda

Skolavslutning i härligt väder och student i härligt väder kan det bli mer perfekt.

Vilka underbara bilder du lägger upp.



Har missat att kommentera här och ska bli bättre är ju här inne och läser din fina blogg :)

2012-06-14 @ 20:57:51
URL: http://noelsvarld.blogg.se/
Postat av: Nina

Så koselig:)



Dere koser dere alltid!!

2012-06-14 @ 21:27:17
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Åsa

Hej

Måste bara säga att dina baran är så söta!!!!

Kram

2012-06-14 @ 21:36:48
URL: http://trepojkarochentjej.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback