Mååååndag....



God dag måndag!
Vaknade av att höra två pigga grabbar ropa från varsina rum efter nycklar!??
Dom är helt tokiga i nycklar, vill sova med dem och dom går inte nånstans utan alla dessa nycklar!
Jag vaknade av tandvärk, eller ont där min tand tidigare suttit. Tandköttet har dragit ihop sig riktigt mycket och jag kan känna botten med tungan nu, men nu gör det ont. Har tagit en alvedon och känt mig helt slut hela förmiddagen. Tvättat, vikt tvätt, satt på en maskin disk... plockat efter bustrollen.  Det är jag har gjort idag.
Jag tänkte ju att vi skulle gå ut, men jag har inte haft nån energi!
Jag borde ligga och ta en powernap nu medans grabbarna Bus sover, men jag vet att när jag blir väckt kommer jag att vara ännu tröttare, så jag sitter och dricker mitt kaffe och rensar huvudet lite, här med er.

Idag tänkte jag skicka inbjudningar till Bessas kalas också, denna gång blir det inte så många barn som sist.
Dagisfröken ringde också och frågade lite om Vanessas inskolningstider, så jag ska dit en sväng sen när grabbarna har vaknat. Förmodlingen börjar Vanessa sin inskolning på dagis den 22 augusti.
Samma dag när Nicole ska tillbaka efter sitt sommarlov. Blir nog superbra det där. Vanessa kommer att stormtrivas, det är jag helt 10000 på. Sen får vi se när grabbarna bus ska börja...

Jahop, det är den 18 Juni idag och man undrar ju när sommaren ska kicka igång??
Jag får ångest över det här. Vart är solen, värmen? Alla dagar när man ska kunna gå till stranden, bada, grillkvällarna, hitta på en massa roliga saker?
Det har bara regnat, regnat och regnat.

Igår pratade jag och Andres med några vänner ifall man ska flytta utomlands- på riktigt.
Jag hatar vädret här och det påverkar ju allt.
Hmmm... vi smider vidare på våra planer. Det är bra att ha något att "drömma" om, att ha som mål.

Skulle ni kunna tänka er att flytta utomlands?


Mina finaste tjejer


Kommentarer
Postat av: mummu

Ei haluu muuttaa ulkomaille! Et säkään varmaan haluu.... hih. :-)

2012-06-18 @ 13:58:20
Postat av: Sofia - mamma till Gunnar och Kerstin

Nej det skulle jag aldrig kunna tänka mig faktiskt. Älskar värmen men älskar också att vi har olika årstider! Kan däremot tänka mig att åka till värmen lite oftare. Hade man bara haft lite mer kosing så... :-)

2012-06-18 @ 18:55:29
URL: http://Sofiajblogg.blogspot.com
Postat av: Liz

Flytta till Arizona. Har har vi sol 360 dagar om aret och nu har vi haft runt 40 grader varmt i snart tva manader. Idag topprekordet hittills for i sommar, 46 grader varmt i skuggan....



Inte skont i langden heller, blir for varmt och man kan inte gora mycket alls..Men nar april-september ar over har vi "bara" runt 25-35 grader varmt resten av aret! 12 manader med sol och varme, dock halva aret alldeles for varmt!



Vart skulle ni tanka er att flytta?

Kram och hoppas att tanden snart blir battre!

Postat av: Helena H

Jag skulle vilja bo på Svalbard eller i Antarktis på sommarhalvåret och vara hemma i Sverige på vintern. Fast jag är ju tvärtom de flesta, älskar snö o kyla ju. Hihi. :)

Här har det varit + 24 ute, fast ändå känns det att det inte är "riktig" sommarvärme än. Fast på tok för varmt ändå, för mig....

Vill du kan vi byta väder, så mejla hit ert busväder så mejlar jag massa sol. ;)

Hoppas din "tand"värk går över snart. Tar alldeles för mycket på humöret att ha sån smärta.

Massor av kramar från Söderhamn

2012-06-19 @ 01:13:39
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback