God morgon

 
Ja, god morgon!
Äntligen skiner solen när man kikar ut. Jag har redan hunnit med tvätta, torktumla och lägga undan tvätt, badat alla barnen, ätit frukost och klätt på alla, nu leker dom för fullt och jag har plcokat undan lite. Varje morgon undrar jag samma sak- Hur kommer det sig att jag städar och plockar allting så att allting är tipp topp på kvällen, och sen ser det nästan likadant ut på morgonen? Hur är det ens möjligt?? Hur hinner dom?
 
Imorse har vi fått se på temperament igen, idag bjöd Vanessa på sitt heta humör. *suck* Så jäkla trist att starta dagen med bråk och skrik...
 
Bjuder på en vecka gamla bilder:
Danilo "Kockis"
 
Vanessa "Bessa"
 
Nicole "Nukke"
 
Felicia fick dra grabbarna runt gården ett X antal gånger.... =)
 
Jonathan "Tantan/Jonsku"
 
 
Jag har mapp på datorn där jag lagt bilder som jag vill lägga upp på bloggen, så när jag överför bilder till datorn så väljer jag dom jag vill dela med mig av och lägger där, och om jag då inte skriver just den dan, så ligger jag ju efter med en massa bilder också, därför kommer dom nu lite då och då ;-)
 
Jahop, vad ska man hitta på idag då? Ingenting planerat, vilket är ganska skönt.
Tänkte om jag hade gått ut med barnen nu, men det blir stressigt att hinna komma tillbaka till lunch, så vi går ut efter grabbarnas middagsvila istället. Det funkar bäst för oss, för på morgonen brukar dom vara så inne i sina lekar att dom får leka fritt hemma, och så är det superbra att vara ute från 14 tills det är baddags, då är dom lagon trötta efetr allt spring och lek ute. Om vi hade bott i hus med egen trädgård hade vi nog aldrig varit inne alls... Nu sitter alla och leker ute på balkongen istället, där skiner solen bara nu på förmiddan, inglasningen har jag öppnat helt.
 
Mummu hade med sig en påse ärtor från Finland (vi är tokiga i dem) men Puua hade nästan ätit upp allt... men lite har vi kvar som vi ska äta upp!  Nu ska jag ta och sätta mig på balkongen och sola lite!
 
Önskar att jag kunde få dricka en iskall sån här....:
 

Kommentarer
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback