....................

Hej!
Ja, jag är vaken fortfarande, fast jag borde passa på och sova.
Det gick åt helsinki (säger det istället för ett svorord) när jag skulle vila förut.
Vanessa ville ju inte följa med Puua, så hon kom hem och fick utbrott, men lugnade sig sen och tittade på film medans jag låg i koma bredvid. Precis när vi båda höll på att somna knackade det på dörren och Micke kom hem.
En massa av hans kompisar kom över också, och Patti (Andres dotter) kom och busade med alla barnen.

Idag var det jobbigare att lämna Nicole på dagis. Hon var ledsen och ville följa med mig hem.
Det var på vippen att jag inte tog med mig henne, vad ska hon göra på dagis, jag är ju ändå hemma??
Men sen tänkte jag att hon får nog kul efter att jag gått, och att det är bättre att hon kommer in i rutinerna och får vara med nya kompisar. Eller???! Kul är det ändå inte och man får ju så dåligt samvete.

Imorgon ska min syster hämta Nicole från dagis, för jag och min mamma ska iväg på Mannes begravnng.
 Det var en vän till familjen som fick tumör i hjärnan som han kämpade med i flera månader.
Jag var brudtärna på hans bröllop och tog alltid hand om deras dotter Emelie.
Usch va jag lider med Emelie! :(
Cancer är verkligen SKIT och jag hoppas att dom hittar botemedel för alla slags cancer helst NU!

Jag har en dunkande huvudvärk, gör ont i ögonen och t om näsan, så jag ska nog försöka hitta en alvedon och lägga mig i sängen nu. Kommer det någon bra film ikväll då?
Det kommer ju nästan aldrig nånting bra på TV nuförtiden....
Andres somnade här på soffan redan klockan sex, helt utmattad... Jag har bäddat om honom lite (så att han inte vaknar med mer ryggont) och lagt på en filt.

Lite gott och blandat från dagarna som gått:




Nu blir huvudvärken bara värre, jag måste leta rätt på en alvedon nu! Har ont i hela huvudet, ögonen och t om käken och näsan. Just typiskt om Alvedon skulle vara slut nu....

Natti Natti!


Kommentarer
Postat av: Melissa - Mamma Till Vincent&Linus

ja han har blivit jätte stor tillåme jag tycker han har växt super snabbt bara på nån månad :D



sv: nej jag är nöjd som de är nu med mina grabbar här hemma :) men man ska aldrig säga aldrig för man vet inte hur man känner om några år men just nu är både jag och marcus nöjda =)

Kram

2012-01-11 @ 21:30:38
URL: http://www.melissasprinsar.com/
Postat av: BloggMamman

Kikar bara förbi såhär på kvällen- kul läsning när man själv har tätt mellan barnen (1år minus 4dagar på de yngsta!)

Kramar!

2012-01-11 @ 23:36:46
URL: http://bloggmamman.com
Postat av: boosse

Jag som tycker att det är jobbigt när min lilla får ett utbrott, din tös är ju mycket större! Får hoppas att hennes period går över snart och blir mer lugn och harmonisk, det måste vara jobbigt för Vanessa att bli så arg också!

Barnen brukar gråta när föräldern går men oftast tystnad de såfort mamma eller pappa gått utanför dörren. Hoppas att Nicole inte var ledsen allt för länge. Kram

2012-01-12 @ 09:40:51
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Emelie - Mamma till Dewin & Wilton

Sv: Dewin är 2,5 år och han går på dagis 15 timmar i veckan precis som din äldsta dotter gör.

Wilton är 7 månader nu så han hinner precis fylla 1 år innan bebisen i magen tittar ut. (Om den inte väljer att titta ut tidigare förstås)



Jaså, din systers son heter oxå Dewin! Gud va skoj! :) Jag tycker det är ett jätte fint namn, men ovanligt som du säger. Wilton är ju inte heller så värst vanligt än. Vi har lite problem med att komma på namn till bebisen i magen. Vi vill gärna ha med bokstaven W i alla namn! :)

Kram

2012-01-12 @ 10:34:58
URL: http://mammaemzii.blogg.se/
Postat av: Emelie - Mamma till Dewin & Wilton

Sv: Vi vet inte vad det är för kön som döljer sig i min mage.. Vi har försökt att kolla efter könet 2ggr tidigare, men det är ingen som har velat visa sig! ;)

Ska på nytt ultraljud om ungefär 2,5 vecka så då ska vi försöka göra ett nytt försök! Jag tror dock att vi väntar en tredje pojke, men jag kan ju ha fel.



Har ni kollat upp könen när ni väntat era barn?

2012-01-12 @ 11:53:31
URL: http://mammaemzii.blogg.se/
Postat av: Emelie - Mamma till Dewin & Wilton

Sv: Jag har oxå jätte svårt att hålla mig ifrån att kolla upp könen,men man blir lite frustrerad när dom inte vill visa könet ju! :)

En dröm jag har är att få tvillingar en dag! Det skulle vara mysigt! :)



Du får jätte gärna komma med namnförslag med W i namnet! :) Det är jag bara tacksam över!

2012-01-12 @ 12:09:11
URL: http://mammaemzii.blogg.se/
Postat av: erika

Hej gumman!

Här är allt bra.. trötta men friska än så länge :-). Jag är fortfarande arbetslös.. jobbar extra ca 50% i månaden.. men inget annat. Har försökt vänja mig vid tanken att vara hemma i stället, och njuta av tiden med småtrollen. Snart dyker det nog upp ett jobb. Kramar från ett snörikt Lövånger.

2012-01-12 @ 12:20:09
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback