♥ Badkul! ♥

Imorse när jag hade lämnat min docka Nicole till dagis så gick jag upp och hämtade Vanessa och våran badväska och promenerade till Torvalla simhall med Mummu som vi mötte nere. Så skönt att badhuset ligger så nära oss nu!

Förresten så gick det jätte bra att lämna Nukke på dagis idag, trots att hon haft ett långt vinterlov och att hennes favvo fröken var sjuk och den andra inne fortfarande. Hon stannade hur snällt som helst och knallade iväg med en fröken för att spana in den lilla pulkabacken. Hon var glad att två nya flickor har flyttat till hennes avdelning från lilla avdelningen, varav en av dem är Nea (Tiina & Jarmos dotter)! Jätte kul!

Hur som helst- i badhuset var Vanessa jätte glad att få bada! Hon är som en liten fisk i vattnet, eller sjöjungfru Ariel som hon själv tycker. Och så stolt som hon var över sin"Hello Tytty" baddräkt, hahaha...


Mummu gick iväg till stora bassängen för motionssim medans jag och Vanessa gick till barnbassängen.
Jag och Mummu gick alltid och simmade när jag hade Nicole i magen, det kommer jag alltid komma ihåg... mysigt.

Besoliina utforskade allting och jag kan helt ärligt säga att jag hade jätte roligt! Jag skrattade så jag fick ont i magen, vi hade jätte kul! Hon är en rolig prick den där Bessa. Skönt att se henne komma ut från sin trots, skönt att få min ängel tillbaka. Hon har blivit så stor på något sätt... Mammas bebis.

 Jag älskar Dig Vanessa!


Hopp!!


Sen kom Mummu och vi gick till mellanbassängen för att busa mera.
Hon är väldigt modig den lilla tösen, hon insisterade prompt på att få stå själv i mellanbassängen och vi sa att hon bottnar inte, men men hon envisades, så hon fick prova. Och visst bottnade hon! Hon stod på tå med vatten nästan till munnen fast hon höll huvudet upp så mycket hon kunde, men hon bottnade, och det var kul tyckte hon. Gissa om vi höll på att skratta på oss när hon sen skulle springa där?

Hon sprang på tå, hennes fötter gick i 150, såg ut som Fred Flintstone när dom ska iväg med bilen, opch så såg man bara hennes huvud röra sig här och där. Men så mycket fasrt fick hon inte, trots att benen sprattlade. Konstigt om hon inte har träningsvärk imorgon i bena! Hihihi...




När hon blivit alldeles för blå om läpparna och darrade som ett asplöv så var det dags att gå upp.
Fast hon inte alls ville.
Vi satt i bastun ett bra tag och åt äpplen, kakor och saft.
Riktigt mysigt!!!

Tack för denna dag, Vanessa & Mummu !
Jag älskar Er!


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Hej! Länge sen jag skrev nåt till dig. Allt bra?

Va roligt att ni gjorde nåt själva. Vanessa ser riktigt glad ut=) Mormor också=)



Måste bara fråga, Visst skelade(eller vad det kallas för) Vanessa lite förut, nu ser det inte ut som hon gör det längre. Kan det ändras av sig själv?



Ha det så bra, Kramar

2012-01-10 @ 21:52:35
URL: http://albinsmamma.devote.se
Postat av: Emma

Vilken mysig dag ni såg ut att haft!

2012-01-10 @ 23:12:22
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: Karolina Nordling

Mysigt att få lite egen tid!

2012-01-11 @ 06:13:26
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Emma

Men när man har ägglossning ska de komma slemmiga flytningar i trosorna ?

2012-01-11 @ 07:36:58
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: mummu

Det var jätte kul,tack satu o bessa för en rolig dag på torvalla.

2012-01-11 @ 10:18:13
Postat av: Angelica

Å vilka härliga bilder! :)



kram!

2012-01-11 @ 12:23:07
URL: http://flisaflikka.webblogg.se/
Postat av: Madeleine

hur mår ni? såg dig på Mirkas sida. visst är hon otrolig som har så många barn och klarar det så bra, supermamman.

vilka fina badbilder! visst är det roligt med bad! våra barn älskar att bada, vår son går på simskola och vår dotter börjar också simskolan nu snart.

hoppas ni haft en bra jul och nyår!



kram



2012-01-11 @ 21:18:24
URL: http://madeleine82.blogg.se/
Postat av: Helena

Vad skönt att ni fick tid för bara er två.

Ser ut som att Vanessa skulle kunna bo på badhuset. :)

Måste ju också fråga lika som Nathalie här ovan, har skelningen gått tillbaka av sig själv?.

Ha det bäst.

Kram från Söderhamn

2012-01-12 @ 00:51:45
Postat av: boosse

Vad mysigt med mor och dotterkul. Och mormorkul :) Har man flera barn så tror jag att det är viktigt att man ger de egentid också. Härliga bilder!

2012-01-12 @ 09:36:32
URL: http://boosses.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback