Kryssning, Del 2 Helsinki ♥

En liten fortsättning på torsdagen, då vi kom fram till Helsingfors...
Vi gjorde iordning oss och gick ut från båten och till cafeterian bredvid och träffade min moster och hennes man Jussi. (Pussi-setä som barnen kallade honom, hahah)
Vi satt och fikade och pratade, och Jussi visade bilder på min kusin (deras dotter) Noora som har beräknad förlossning 21.2, hennes mage är stooor!
Jag hade med mig en stor IKEA säck fullt med kläder och babysaker till hennes lilla dotter.

Vanessa med "Ville-täti"
(dom kallar henne Ville-täti, fast hon heter Kirsi/Kille.)


Danilo & "Ville-täti"


Min moster, Andresito och grabbarna


Sen gick vi till stan, det var kallt och jätte mycket snö.
Vi gick in till Stockman och kikade runt, Mummu köpte flera Muumin filmer och jag ville kika efter nån klänning/tröja till barnen, men jag hittade inget som var fint... Inte för dom priserna iaf, det var jätte dyrt!
Vilken tuuur vi hade att vi bara "råkade" gå förbi Hesburger (Jag älskar Hesburger.)
där i Stockmann, så där satt vi och åt, och barnen lekte i deras lekställe.
Danilo & Jonathan hittade en tjej som dom ville leka med och jaga, men hon var skräckslagen för dom, så fort dom kom nära så sprang hon gråtandes till sin mamma, hihih...


Tillbaka till båten..



Nu ska jag sitta och vänta på att Diego & Shabnam kommer med lille Robin

Fortsättningen följer...


Kommentarer
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback