Kan det vara sant??

Jag tar verkligen i trä varje gång jag säger det här, varje gång jag ens tänker på det här, bara för att vara på den säkra sidan...

Kan det verkligen vara så att våran Vanessa är på väg ut från detta "trotts från helvetet"?
I 2-3 dagar nu har hon varit lugn och snäll, och den där jätte gulliga tjejen hon var innan hon "föll dit"

Jag kanske inte har skrivit så mycket om det, men hon har varit i en riktigt jobbig "trots-ålder".
Det har varit så svårt att jag ibland inte vetat hur jag ska handskas med henne.
Hon har fått utbrott för allting, bara man tittat på henne på fel sätt, sagt något hon inte gillat...
ALLT har hon fått utbrott över.
Hon bråkar med allt och alla, leksaker och kläder flyger kors och tvärs och hon svär som en gammal sjöman!
I am not kidding!
Hon blir t om arg när jag håller med henne om nånting.
Och så skriker hon med tonen som Gud glömde. Spottar gör hon också när hon inte får som hon vill.

Det har inte varit lätt på något sätt och vis alls med henne. Hon måste själv haft det jätte tufft, men man får ju inte ens trösta henne, och jag har verkligen provat med ALLT!

Nu pratar jag som att det gått över nu, men jag hoppas så innerligt att det är så!
Jag har aldrig varit med om liknande, och om vi klarar oss över Vanessas trots, så klarar vi av allt.
Hon har alltid haft en egen stark personlighet, gått sin egen väg och gjort sitt, vilket är ju i och för sig riktigt bra, men..... det här hon gått igenom nu... pheeew. Jag har vartt helt slut.
Hela familjen, alla runtomkring henne har varit helt slut.
Ja, vad en 2 ½- åring kan ställa till med.

Nu sitter hon och Nicole leker så fint i Nicoles rum (vilket inte alls varit möjligt tidigare under denna trots) och jag HOPPAS att det fortsätter såhär!
Danilo och Jonathan ligger och sover och jag har städat...
Micke har somnat här på soffan och Andres är iväg på äventyr.

Snart vaknar de små bustrollen, vad ska man hitta på för att fördriva tiden??
Om 2 timmar är det helt mörkt ute redan...

Jag längtar till sommar, sol, barafötter, bada, grillkvällar, jordgubbar och utelek!


Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Thank god!! :)

2012-01-05 @ 18:11:02
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Anu

Det där känner jag igen!! Wilton haft precis världens hemskaste 3-års trotts.. Låter som Vanessa kanske haft en tidig sådan? Wilton va precis likadan som du beskriver här uppe.. Tror det är lite det att dom börjar förstå att dom inte är bebisar längre..utan att nu börjar man bli stor på nåt vis.. Dom vill inte längre göra precis som stora syskonen vill utan nu har man en egen vilja.. Man vill både vara "stor" samtidigt som man fortfarande vill vara liten.. Låter det vettigt? (så har jag tänk att det måste vara när det vart som jobbigaste med Wille och allt känns hopplöst) för Wilton har det iaf vart mycket det.. Han brukar kalla sig själv "en stor-liten kille" ;) dom är ju bara för söta ju! Men nu är han oxå mkt lugnare.. Tack och lov!! Hoppas det är över för V oxå =) läser din blogg ofta och måste säga att du gör det bra med dina små <3 Kram vännen!

2012-01-05 @ 21:59:48
URL: http://familjenlehmann.blogg.se/
Postat av: boosse

Jag hoppas för din skull att vanessas trotsperiod är över. jag har ju inga egna barn i den åldern, har bara barnen på jobbet att jämföra med och det är inte lätt när inget hjälper! kram

2012-01-05 @ 22:33:42
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hej!



Vi mår bara bra, saknar sommmaren gör jag också. Ljusare längre och man kan hitta på så mycket mer! Hur mår ni då? Jobbigt med trots och du/ni verkar ha fått en riktig svår trots. Men det är ju bara att fortsätta berätta att det inte är okej att bete sig så. Det går ju över tillslut :) Jag har också en trotsig grabb här hemma, men inte alls på samma nivå som lilla Vanessa. Skönt om det är påväg över. Håller tummarna att hon "blir sig själv" igen nu :)



Kramar!!

2012-01-06 @ 08:43:09
URL: http://flisaflikka.webblogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback