Hur??

Igår hände nåt ganska så häftigt.
Jag och grabbarna satt på våran säng och så sa Danilo till Jonathan nånting sånt här:

"- Tantan? (Danilo kallar honom för Tantan) Shubedoshikipidjs, teteteeet? "
"-Jaaa!" svarar Jonathan entusiastiskt och så hoppar dom båda nerfrån sängen och skyndar sig ut från rummet, som om dem hade ett viktigt uppdrag, och båda visste exakt vad som skulle göras.

Dom spang till sina röda bilar båda två, tog tag i dom och bar dom till vårat rum och försökte få upp dom på sängen.

Hello?? Vad hände?
Förstod dom varandra?
 


Dom fick upp bilarna på sängen och skulle köra med dom!??
Tokungar!
Jag tog ner bilarna hur många gånger som hels, men då var det ju såklart lite extra roligt att trotsa morsan...


Nicole ville vara med och posa lite hon också...



Tror ni att tvillingar har en extra förmåga att kunna förstå varandra på ett sätt som ingen annan kan?


Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Haha va häftigt! Det klart de förstår ;)

2012-01-17 @ 16:29:38
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: boosse

Jag tror att tvillingar, kan även vara syskon i jämn ålder kan förstå varandra på ett eget sätt.

jag har fått höra att när jag och min bror var runt 10 år så kunde vi sitta och mumla (inget eget språk jag vet haha) så förskräckligt att ingan hörde vad vi sa men vi pratade på :)

häftigt att få ett sådant tydligt bevis som du fick!

2012-01-17 @ 16:33:25
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Haha va söta dom är=) Ja, jag tror det kan vara så att dom förstår varandra bättre, ett speciellt band till varandra.



Här hemma är det så tyst nu, Albin är sjuk igen. Så ont i halsen och hes att han inte kan prata, låter som han viskar bara. Jobbigast på nätterna, då får han svårare att andas och att svälja så han vaknar och är ledsen, i förrgår somnade jag efter 4 på natten(morgonen) o igår ca 01 så jag förstår om du blir trött av att springa upp på natten med fyra barn=)



Såg du på 5an igår? Tvillingar, trillingar och fyrlingar tror jag programmet hette.



Ha det bra, Kram

2012-01-17 @ 19:22:34
URL: http://albinsmamma.devote.se
Postat av: Cill

Hej!

Nej, jag tror inte att tvillingar har en sådan förmåga. MEN jag tror att det har kommit så nära varandra så att de kanske kan gissa vad den andra tänker. Det kan också vara så att de lärt sig att det ordet är bil, eller så var allt bara en chansning. De sprang och hämtade det som var dem kärast, och det var bilarna. Men jag är inte säker. Jag har aldrig träffat Danilo och Jonathan, så du tolkar nog det bättre än mig. Ha det bra!

2012-01-17 @ 21:58:09
URL: http://cillaupair.blogg.se/
Postat av: Ina

Hej! Har hört att det är så mellan tvillingar. En bekant (tvilling) berättade att hon och hennes tvillingbror var utomlands. Helt plötsligt fick hon ont och började gråta. Då hade hennes tvillingbror som gått ut blivit påkörd. Inget allvarligt men hon kände det han kände. Hon har också berättat att de inte behöver prata med varandra utan de kan kommunicera och förstå varandra ändå! Spännande!

2012-01-20 @ 08:41:27
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback