Födelsedagsfika

Hej allihopa!
Hur har ni det?

Idag har vi haft full rulle här hos oss.
På morgonen gick jag och lämnade Nukke på dagis, inga sura miner där alls.
Därefter gjorde vi iordning oss och gick på några ärenden i stan, var förbi Hötorgshallen, åt lunch på den nya MAX som öppnat i Länna (Jag gillar inte MAX.) och sen handla present till syrran som fyllde år idag.
Hem och lägga grabbarna, fixa tvätt, tömma diskmaskinen, hämta Nicole från dagis och därefter hem till syrran på födelsedagsfika, därifrån till affären, äta, bada och barnen i sängs.
Phew. Full rulle så att säga!

Nu sover alla och jag är helt slut!
Herregud va Nicole är kaxig så fort hon kommit hem från dagis.... då tar hon upp allt som hon hört på dagis, som hon inte vågar göra annars. Har fått säga till henne på skarpen några gånger...
Och Vanessa fortsätter att ha sina stunder av trots och utbrott...
Det blir väl bättre?

Här kommer dagens bilder:

Jonathan & Danilo på MAX burger


Tjejerna ska lämna varsina paket till moster!


Såhär glad blev Puua över att se fika bordet! Haha...


Emma, Nicole & Felicia
(Tack Emma & Fellu för den jätte goda tårtan!!)


Mummu, Dewin, Sebastian & Vanessa



Lite sång på svenska, finska och såklart på spanska till moster Karo!


Danilo hittade till sin älskade Gudmor Anna!


Jonathan åt hela tårtbiten som fanns kvar på faten! Nån som sa att han inte äter....??



Huh, skönt att få sitta i lugn och ro här en stund. Jag älskar verkligen mina stunder framför bloggen, där jag får skriva av mig, få ut lite av mina tankar och få lite feedback från er.
Tack för att NI finns.

Nu har Andres badat klart, nu blir det film-time!

P.S Imorgon bär barnens överraskning av! Måste packa lite grejer imorgon... blir borta sisådär 40 timmar =) Någon som har en gissning?


Kommentarer
Postat av: Emma

har skrivit varför jag va ledsen i min blogg nu. ni är iaf super lika:) Fick hon fna presenter då?:)

2012-01-24 @ 20:52:21
URL: http://www,mammatillbenjamin,blogg.se
Postat av: Helena

Känns som det skulle kunna vara en kryssning av nå slag.... men skulle ju kunna vara att ni åker nånstans o sover över på hotell o gör nå kul. :)

2012-01-24 @ 21:03:08
Postat av: Nathalie

Hej! Och Grattis till Karolina=)



Va spännande, jag gissar på att ni ska åka på någon kryssning=)



Kul att ni också har massa snö, här åker vi i backarna varje dag.



Ha det så bra, Kram

2012-01-24 @ 21:03:51
URL: http://albinsmamma.devote.se
Postat av: Marie

Härligt med lite äventyr, själv så är jag förkyld, nyser och det är täppt, men tur att man har nässpray, men känner mig ändå ganska pigg och glad.

Det är så, eftersom jag jobbar extra på fritids så är det att barnen tar efter varandra och kanske är det en trots grej, men de får så mycket nya intryck utav världen, av andra människor, både barn och vuxna, lugn, du är en underbar mamma och jag vet att det kommer att bli bättre, för du har så fina och underbara barn som lyssnar på sin mamma, trots att de kanske säger emot då och då, det betyder inte att du är en dålig mamma, tycker du är en supermamma som verkligen har tid med dina barn och det kommer dina barn att uppskatta när de blir äldre, så var stolt över den du är ...för du är kanon ! Kram Marie

2012-01-24 @ 22:02:05
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com
Postat av: Karolina Nordling

Hihi tack för de fina presenterna! Love you. Ha en härlig kryssning ;)

2012-01-24 @ 22:09:07
URL: http://www.karolinanordling.com
Postat av: mummu

jag tror att ni åker till Helsingfors,,, för det gör vi med hih,,smile.Trevlig resa till oss.

2012-01-25 @ 09:31:26
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback