1:a Januari år 2012.

GOTT NYTT ÅR!

Ett helt år har vi framför oss som vi ska fylla med en massa nya äventyr.

Hur har eran nyår varit?

Vi har haft det jätte bra, trevligt sällskap, riktigt god mat och positiva tankar och förhoppningar för det nya året.

Jag skickar in en bildbomb från nyårsafton!

Danilo har såklart hitatt till sin favvo Anna


Mummu gjorde två flätor på mig, Tack Mamma!


SKÅL!


Alla tre tjejerna våfflade i håret dagen till ära :)


Jag och min fina kusin Jon (Mikaela vi saknade dej!)


Trots att vi hade lånat bord och stolar så fick inte alla plats i köket, så barnen ville sitta i vardagsrummet själva och äta nyårsmiddag. (Karo, Dewin och Felicia kom senare)
Det blev oxfile, potatisgratäng och våran favvo sallad till middag!
Barnen fick köttbullar också...


Grabbarna smet iväg till Puua som aldrig får äta i lugn och ro...


Min bäste morbror Lasse med min bror Stefu


Pappa & Jonah


Jon tar så bra hand om alla små!
Dom avgudar honom och ville inte ge honom en lugn stund. Stackars Jon! Hahah...


Showtime!


Felicia & Nicole


Tandborsten var en favorit sak under kvällen...


Jon med följeslaget


Hello!


Nukke & Jag



Kockis & Jag


Och så showade Felicia, Emma & Vanessa för oss alla.
Även Puua och Andres var sugna på att skaka rumpan!


Danilo


Dewin & Karo


"The Gonzalez Twins"



Andres & Jag


Vanessa vill gärna sjunga och showa lite mera...


Morbror Lasse & Andres


Klockan börjar närma sig tolv-slaget och alla barnen är vakna, men trötta...
Dewin & Karo gick hem, han somnade som en stock vid 23.30.


Vanessa somnade till i ca 5 minuter, sen var hon pigg och glad igen!


23.50 var vi ute hela gänget, och då hade det redan börjats skjuta upp raketer så det small och lät överallt ju mer vi närmade oss 00-slaget. Grabbarna var riktigt fundersamma och tittade på alla raketer som sköts upp och förvandlades till fina fyrverkerier i olika former och färger. Vanessa visste inte riktigt vad hon skulle tycka om det här och Nicole var riktigt rädd. Förra året gick det hur bra som helst, men nu var hon skräckslagen. Jag försökte lugna ner henne, men det gick inte. Och ändå hade hon på sig hörlurar och var i både min och Andres famn.

Vet ni vad hon gjorde?
-Spydde ner HELA mig!
Vet inte om hon kräktes för att hon var så rädd eller nervös, för hon mådde inte illa eller något.
Jag gick hem med henne och Vanessa och då var klockan 23.57 när vi kom upp.
GOTT NYTT ÅR!
Vid tolvslaget var jag nerspyad och ensam med flickorna medans resten av min familj firade in det nya året.
Men det gör ingenting. Vi tittade på dom genom fönstret och såg några riktigt fina fyrverkerier.

Dom skickade upp såna där "ballonger" eller vad dem heter, jätte fina. Man såg dom sväva upp väldigt länge.


När alla kom upp hade Jonathan somnat i Puuas famn mitt under allting. Japp, han klarade sig in till det nya året iaf, haha... Hur kunde han ens somna mitt under dem värsta smällarna där ute?

Då var det bara att tvätta av grabbarna lite snabbt, byta blöja och ge dem vällingflaskan med sig till sängen, och jag kan lova att dom slocknade i samma stund som huvudet nuddade kudden. det är första gången dom fått vara vakna så länge. Men är det nyårsafton så är det!
Tjejerna fick också på sig pyjamasen, men dom ville vara vakna en stund till.
Sen började alla gå hem. Anna med Emma och Sebastian, Mummu, Lasse & Jon...

Till slut vid 01-tiden somnade Nukke på soffan med sin nya Hello Kitty filt som hon fick från Puua.


Jag bärde henne till hennes egen säng och Vanessa höll ut lite längre till. Sen somnade hon halvliggandes mitt under ett pusselspel i min mobil...


Nångång somnade Andres på soffan helt utmattad. Men det hindrade inte brorsan och Puua!
Dom hade nog stannat hur länge som helst, men jag började pocka bort grejer vid 03:20 så då började dom motvilligt förstå att dom höll på att bli utslängda! Hahah... Jag var dödstrött och jag visste att trots att grabbarna somnade så sent så sover dom inte längre. Dom vaknar ändå alltid vid samma tidpunkt, oavsett om dom lägger sig 19:20 (som dom brukar) eller 00:15. Konstigt det där, men så är det.

Haha, det blev iallafall en del roliga diskussioner om det här, vilket jag fick med på bild. Puua hängde inte riktigt med i Stefans linje, men roligt var det! Jag fick iaf hela konstiga diskussionen med på film!
(en diskussion om att klimaten hade något med deras utslägning att göra....????)
Dom är roliga de där två!



Till slut gick dom 3:45, jag plockade iordning allt och somnade nog 4:15.

TACK FÖR EN JÄTTE TREVLIG/MYSIG KVÄLL ALLIHOPA!



P.S Vill gratta min trogna bloggläsare Camilla för 9:e tillökningen!!!


Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Haha roliga bilder! ;) gott nytt år!

2012-01-02 @ 05:16:19
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: marina

åh så härliga bilder från nyår!

2012-01-02 @ 09:17:25
URL: http://allaminahjartan.blogg.se/
Postat av: Fia

Fina bilder från erat nyår =)



Sam han jobbar som styckare/slaktare på scan =)

2012-01-02 @ 11:43:28
URL: http://www.sofsan.se/
Postat av: Linda - 3barns tvillingmamma

Ville önska er god fortsättning på 2012!



Vad har han gjort med ögat?

Kram

2012-01-02 @ 13:33:29
URL: http://lindabt.blogg.se/
Postat av: Tanna

vad mysigt ! Själva var vi hos några vänner, denna gång utan bebis och hund. Dom var hos mormor som tjatat länge på att få ha våra småttingar <3

2012-01-02 @ 14:26:07
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Melissa - Mamma Till Vincent&Linus

ser ut som ni haft en väldigt bra nyårsafton =)

va har lilleman gjort vid ögat? värsta blåtiran ju

2012-01-03 @ 10:03:29
URL: http://www.melissasprinsar.com/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback