Mammaaaa, sykkyyn!

Hello, hello!
Jag har nyss tagit en liten power-nap medans tjejerna låg bredvid mig och snackade och åt morötter och tittade på Lilla Sjöjungfrun 2. Grabbarna sover fortfarande så jag ska sitta här en stund i lugn och ro...

Läste precis om lill-sessans nya namn: Estelle Silvia Ewa Mary.
Vad tyckte ni?
Njaa, inte kanske i min smak, men om dom föräldrarna tycker om namnet, go for it!
Jag är faktiskt nyfiken på att se en bild på den nya prinsessan...

Idag är vi bjudna till Mummu på födelsedagsfika.
Mummu har ju haft sin hosta i längre tid, som alltid sätter sig i luftvägarna (varje år hostar hon i ca. 8v eckor i streck) så igår fick hon sitta på akuten i 9 timmar med både dropp och röntgen och allt vad det var.
Under dagen blev även Puua sjuk, så jag gick dit med alvedon igårkväll.
Men dom mår bra/bättre idag, så fikat blir av!

Hoppas att syrran har tid att färga/slinga mitt hår idag, för det ser förjävligt ut.
Utväxt... blääh. Får se om hon kom ihåg att ta med fran och bryn färgen också, hehe...

För övrigt så mår alla bättre här hemma idag.
Tjejerna har rethostan kvar, grabbarna slemhosta och så är alla snoriga.
Men ingen har feber eller ont nånstans. Yey!
Andres mår också bättre nu, igår huttrade som om han var i ett isvak fast han låg nerbäddad med 2 täcken över sig. Jag har lite hosta OCH SÅ HÅLLER JAG PÅ OCH TAPPAR RÖSTEN IGEN.

Barnen har allihopa varit jäääätte klängiga och mammiga idag. Visst är det gosigt, men inte när det blir för mycket.
"sykkyyyn" (=upp i famnen) sa dom en efter en, och så sitter man där, tankar trygghet och närhet, men nångång måste jag kunna få gå toaletten själv utan att dom bryter ihop och slänger sig på golvet och skriker (Jonathan).
Annars får jag bära runt den ena efter den andra och ryggen tar stryk, det går inte.

Dom brukar inte annars vara såhär mammiga.
Jo, alla 4 är jätte mammiga och oftast är det bara jag som duger, fast Andres är hemma.
Andres säger att det är mitt eget fel att jag gjort dom så. Hur? Genom att krama dom mycket? Gosa? Hmm...

Nu är allihopa vakna igen, Jonathan helt nyvaken i mitt knä, Danilo städar runt med sin lek dammsugare och tjejerna leker. Verkar bättre nu efter vilan?
För tidigt att säga något, hahaha...


Kommentarer
Postat av: mummu

Alltså vilka fula namn,hitta nått vackare.Stackaren.

2012-02-24 @ 14:46:26
Postat av: eriksson/olsson

att dom små killarna har slemhosta beror nog mycket på att dom har förkylningsastma. ser det på min dotter som har förkylningsastma att det blir mer slemmigt och även på mig själv varje gång jag blir förkyld blir det slemhosta. ett sett att få loss slemmet för dom är att inhalera först airomir eller bricanyl å efter ett tag pulmicorten eller vad ni har och sedan låta dom hoppa i sängen eller sätta dom i knät och köra rida rida anka och hoppa rejält med bennen. då brukar det kunna lossna en massa slem och det gör att hostan blir bättre. lycka till!

2012-02-24 @ 20:28:31
URL: http://gutehjartan.blogg.se/
Postat av: Sweetie

Du en sån supermamma!!!!

Styrkekramar till dig , min idol!!!! <3<3<3

2012-02-29 @ 11:00:17
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback