Lördag med krassliga barn...

Hello lördag!
Här hemma har vi lite av en sjukstuga.
Igår hade vi fredagsmys med en massa gott, och barnen tittade på Toy Story. Puua var här och blev lite "merilä" med Andres. Nicole mådde inte alls bra igår, hon hostade så hon kräktes 2 gånger. Hon fick hostmedicin, nässpray och alvedon när hon la sig sen.
Nu har bacilluskerna hittat till Jonathan och Danilo också. Fast Jonathan är lite värre, han är varm och hängig. Men båda två fick alvedon när dem la sig för vilan. Det är bara Vanessa (knack, knack, ta i trä) som har klarat sig, tack och lov! Det är jobbigt att se barnen sjuka, ögonen är helt glansiga, kinderna röda och så är dem helt varma...
Trots att solen skiner ute så stannar alla barnen hemma idag och kurerar sig.
Det är jätte mycket snö som har kommit, och termometern visar på -14 grader just nu.

Vet ni vad jag ska göra idag då?
Jag ska fira min fina vän Kicki, så jag ska med tjej-ligan och basta! Eventuellt ska jag med och äta också, men vi får se hur sent det blir med bastandet först. Jag vill inte vara borta från barnen för länge heller nu när dem är krassliga.

Nu har hela ligan vaknat, Andres lagar mat och jag ska ta och dammsuga.
Ha en toppenbra lördag!


Kommentarer
Postat av: Fia

Neo han är feberfri nu men jag vågar inte ta ut nått i förskott.Vi har också varit inne idag eftersom Neo hade så hög feber igår.Och vi har haft jätte fint väder här fast det är kallt som tusan.Men förhoppningsvis kommer det fler fina dagar =)



Tråkigt att ni också fått en massa basilusker, krya på er!



Kram!

2012-02-04 @ 15:01:45
URL: http://sofsan.se
Postat av: Helena

Sänder en stor krya på er kram till dina små sjuklingar.

KRAM

Hoppas du haft en bra dag med din tjejliga. :)

Nu ska jag o Linnea bädda ner oss i soffan o titta på Planet 51, kul film. :)

Kram från ett kallt Söderhamn, -22 grader.

2012-02-04 @ 21:52:53
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback