Hos Mummu och Puua

Idag vaknade vi ovanligt tidigt igen. Danilo stod i sin säng och ropade "Jag e klaaaaar!"...
Efter bad och frukost var det dags att göra iordning alla fyra trollen: borsta tänderna, fixa håret, kräm, medicinerna, klä på sig och gå ut. Hann också med att sätta på en maskin tvätt innan vi gick ut.
Det är jätte kallt ute, men vinden står still och solen skiner, så det är skönt!
Och skönt att komma iväg ut till friska luften, för oss alla!
Efter ett tag mötte vi upp Puua, och då var grabbarna helt plötsligt sååå pigga på att gå, eller springa, rättare sagt. Minuten innan hade dom fått sina utbrott eftersom dom inte ville gå... Men nu sprang dom till Puua fortast dom kunde!

Vi är fortfaramde kvar här, hos Mummu och Puua. Vi har blivit bortskämda och blivit bjudna på lunch och lek.
Jag hör dammsugaren som är igång, och det betyder att Danilo håller på fortfarande. Så fort han kom in hit så gick han raka vägen till skået där dammsugaren står...
Jonathan är nog fortfarande i Puuas famn, han släpper inte honom.
Nicole sitter och tittar på Muumi här bakom mig med sin favorit smultronmössa på sig. Hon tar alltid fram den när hon kommer hit..
Vanessa har precis lekt med lera och nu går hon runt med "hår som blinkar"?? (bild på det nedan)

Snart ska vi klä på oss igen och bege oss hemåt, för grabbarnas vila.
Här kommer några bilder som jag tog från mobilen:

Vanessa vill baka med leran utan sin lillebrors hjälp...


Nukke & Mummu gosar


Jonathan och Puua leker med bilar...


Bessa med "håret som blinkar"



Och så är det fredag igen! Den här veckan har gått super fort...
Vi pratade precis om hur lätt allting är på sommaren... Slippa ta på alla barnen alla dessa kläder, det är bara att ta på sig skorna och gå ut! HELA dagarna långa!!!
Imorse höll jag på att bli tokig på att klä på alla..... Alla ska ha hjälp samtidigt och får dom inte det så slänger dem sig på golvet och gråter och gnäller, sen vill dom inte ha på sig mössorna jag satte på (pojkarna) och vantarna ville dom inte heller ha... *pust* Jag blev iaf några gråa hår rikare...

Vad ska ni göra denna helg?


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hej!



känner igen det där när alla ska klädas på med alla vinterkläderna. Längtar till sommaren.

vi var ute idag, här är det 0 grader, härlig sol och vindstilla och klarblå himmel.



barnen gillar gladiatorerna, så vi ska titta på det. Sen ville barnen baka paj och muffins.:-)



ha det bra

kram madde

2012-02-10 @ 14:04:34
URL: http://madeleine82.blogg.se/
Postat av: helena

Hej. hittade din blogg genom familjeliv att du

ville sälja en babyjogger city select, men du kanske redan har sålt den, men ville bara kolla med dig..

Jag lämnade min mail här så du kanske kan kontakta mig där. tack = )

2012-02-10 @ 19:08:56
Postat av: Bloggminglet 2012

Hej! Vet inte om du känner till det stora Bloggminglet som kommer att vara den 38: april i Sthlm? Det är för alla föräldrabloggare och alla har chans att komma,läs gärna mer på vår hemsida Hoppas vi ses :-)

2012-02-10 @ 20:04:13
URL: http://mgroup.se/bloggminglet-201
Postat av: Emzi - Mamma till Dewin & Wilton & Bebis i magen

Du anar inte vad jag längtar tills våren är här så man slipper dra på barnen alla dessa utekläder som dom inte vill ha på sig.. Men framförallt ser jag fram emot att slippa alla dessa sjukdomar som existerar vinterhalvåret. I år har vi varit konstant förkylda hela tiden känns det som! =/

Gör ni något skoj i helgen? =) Kram

2012-02-11 @ 09:23:22
URL: http://mammaemzii.blogg.se/
Postat av: Emma

jag är i v 7 TROR jag går in i v 8 eller så går jag in i v 7. Hade mens sist 23 dec 2011.



Fast har varit väldigt orolig och sånt, men försöker att inte tänka på det.

2012-02-11 @ 16:01:52
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback