Glasögon- CHECK.

Igår tog jag mitt första tripp med bussen sjäv med alla fyra barnen. Det gick hur bra som helst, inga konstigheter där inte. Hur mycket folk som helst när vi skulle klica på bara, trots att det är start hållplatsen. Men, alla kom ju från skola/dagis, så det var tur att jag kom in med vagnen ändå. Tjejerna skötte sig exemplariskt.

I Handen gick vi till Specsavers där jag beställde glasögon till Vanessa. Det blev dom som Andres först ville ha till henne. Dom var fina, men jag hade ändå velat ha nått med Disney på sidan, men utbudet var väldigt litet... Det var bara att göra det bästa av situationen och ta det som fanns.
Glasögonen kommer om ca. 2 veckor. Vad jag förstod så kommer hon få tjocka glas??
Aja, huvudsaken är ju att hon ska se ordentligt!

När det var gjort så fick dom leka lite i det nya barnhörnan. Handlade även med lite alvedon och missade bussen med 2 minuter. Vi satte oss på McDonalds och väntade in nästa medans vi fikade.


Man fick även 2 för priset av 1, så det blev ett par lila och ett par rosa!
MISS NAUGHTY glassesMISS NAUGHTY glasses


Kommentarer
Postat av: mummu

Dem är super fina kommer att passa bessan jätte bra.

2012-02-24 @ 14:45:01
Postat av: erika

Det finns någon kampanj nu att man får glasögon gratis till barn under 8 år... minns inte var det var. Var det dyrt med glasögonen? Tänker bara på hur dyrt det är för mig själv.. Duktig och modig du var som åkte med alla barnen själv på bussen! jag har inte ens åkt med mina två barn.. känns förmycket. Kramar

2012-02-24 @ 16:36:11
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Anna Köhler

Vilka fina glasögon :) kommer passa eran fina flicka bra :)

jag har dem starkaste glasen som nästan finns så usel syn har jag själv men vart jättenöjd, det är jättebra med tjocka glas för det har jag med o man kan tappa dem utan problem

2012-02-24 @ 17:20:27
Postat av: Helena

Det är företaget Smarteyes som kommer att ge ut glasögon till alla barn, oavsett var de bor i Sverige.De tycker inte det ska vara en klassfråga om barn ska kunna ha glasögon eller inte. Superbra initiativ tycker jag.

2012-02-24 @ 21:38:20
Postat av: Emma

fina glasöogn hon kommer få:) Hoppas de blir bättre med synen nu.

2012-02-25 @ 08:08:15
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: Karolina Nordling

De kommer bli jättefina!

2012-02-25 @ 09:41:46
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Caroline

Jättesöta glasögon. Kommer matcha prinsessans kläder så fint :)



Jag jobbar som truckförare på ett sågverk :)

2012-02-25 @ 15:29:23
URL: http://carr0n.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback