♦ Skottdagen ♦

Jahop- Idag är det alltså skottdagen.
Månaden fördröjdes med ännu en dag...
Kul att födas på denna dag? Fylla år vart 4:e år, hahaha...

Märkte precis att jag inte hann skriva något igår?
Igår kom min vän Tiina hit på morgon kaffe efter att jag lämnat Nukke på dagis. Mysigt!
Snart vaknar nog Danilo och Jonathan, dom har redan hunnit sova ett tag nu. Puua var här nu på förmiddan (med russin denna gång, haha) och vi tittade på gamla videofilmer som vi filmat.
Ååååh va tiden verkligen har gått fort!!! Vi tittade på Nicoles första jul, Vanessas första tid, pojkarnas första tid...
Alla stora framsteg dom gjorde, hur lilla 1-åriga Nicole som precis lärt sig gå gick efter Micke med vingliga steg och ropade "Glaaaaash!"
Ibland längtar jag tillbaka till den tiden. När dom var så små. Nu känns dom så stora...
Nicole skämdes när hon tittade på när hon var liten, men när det var slut så ville hon se mera. Danilo och Jonathan satt som småljus och tittade på filmen när Vanessa och Nicole hoppade i sina hoppgungor. Det tar en tillbaka till många goda minnen. Igår tog jag äntligen tag i det där med videokameran igen, jag laddade den hela natten och så filmade jag. Behövs inte ens filma länge, små klipp här och där, så man kommer ihåg den här tiden sen.
Jag ångrar att jag inte har filmat mera! Från förra sommaren, eller knappt överhuvudtaget har jag filmat grabbarna.

Puua, Bessa & Jonsku tittar på gamla filmerna...


Linslus


Danilo med Puuas Bajen mössa

Nu vaknade Jonathan. I Danilos rum.
Det var Puua som ville lägga dom, undrar om han visste att han la fel pojke i fel säng?
Undrar vad grabbarna själva tänkte? Hahahaa....

Sen ska jag iväg på ärenden, måste posta lite papper!
Solen skiner och det är behagligt varmt ute! Fast det kom mycket snö igår, så har det redan smält bort... Som tur är, för nu räcker det med snö!

SKOTTÅR:
"Skottår är ett sätt att hålla årstiderna på plats i kalendern. Eftersom det tropiska året (årstidsåret) är cirka 365,2422 dagar långt går det inte att ständigt använda 365 dagar i kalendern. Inom loppet av 100 år skulle årstider, datum för solstånd och dagjämningar med mera då nämligen förskjutas mer än 24 dagar i kalendern. Genom att (med vissa undantag, se nedan) vart fjärde år öka årets längd med en dag kan kalendern hållas någorlunda i fas med årstiderna. Extradagen kallas skottdagen och dess datum är den 29 februari. Ordet skott betyder ’något som skjutits in’."


Kommentarer
Postat av: Helena

Har väl sagt det massor av gånger förut, men skadar väl inte att säga det en gång till... :)

Era barn har det verkligen bra som har en sån underbar Puua i sitt liv! Som orkar och vill lägga så mycket tid på sina barnbarn. Helt underbart!

Ha det bäst.

Kram från Söderhamn

2012-02-29 @ 16:35:40
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback