Lördagens fest

 
Hej tisdag!
Jag skulle lägga in bilder från lördagens födelsedagsfest hemma hos våran kompis Tiina, och såg att i stort sett på alla bilder så har alla röda ögon!  Jätte tråkigt och jag får inte bort dom med de program som jag har på datorn.
Någon vänlig själ där ute som kanske kan tipsa om något bra program på sådant?
 
Men jag tänker lägga ut bilderna ändå, vi får stå ut med röda ögon denna gång .
 
Jo, som sagt var jag och Andres bjudna på Tiinas födelsedagsfest och eftersom det var år och dagar sedan vi gjorde något, bara jag och Andres utan barnen så ville vi gärna gå. Misstänker att nästa chans att göra något när bebis kommer dröjer en lååång stund. Men det är inget oss emot, vi är inga "party animals" , haha....
Mummu kom och var barnvakt åt våra småttingar, och syrran lämnade sina 2 barn- Felicia och Dewin hos oss också.
Tillsammans gick vi till brorsan och Anna där vi mötte upp fler vänner och satt där en stund innan det var dags att gå mot festen.
 
Min bror Stefan (Stefu)
 
Jag & min kärlek
 
...och linslusen där bakom också
Efter en skön promenad i friska luften var vi framme vid festen hemma hos Tiina & Jarmo.
Tiina hade ordnat en tävling, alla skulle ta med sig en egen dip som läggs i skålar runt i huset med nummer på och en lapp där man ska bedömma smaken, konsistensen osv. Ingen visste vems dippen var, och sen så räknade man poängen. Andres hade gjort sin specialité. Riktigt roligt var det! Kul att så många var med och deltog.
 
Sedan räknades poängen, och den solklara vinnaren var Karo! (min syster)
Vinnaren fick 3 kg Daim!
Min bror och finaste svägerskan Anna
 
Och fina Maria
 
Tiina öppnar paket (vissa trodde att det här var en bh....?)
 
My sister
 
Min bror och Jari  Haha..
 
I övervåningen fixades Sing-Star, och det var bland det roligaste på länge! Så kul att folk kan bjuda på sig själva och släppa loss och showa ordentligt!
 
T om jag gick upp och sjöng nått, trots min onda hals!
 
The girls (-Jag, Anna, Karo, Anna P, Maria, Tiina & Nathali)
 
(Och Kicki!)
 
Gea, Isa, Tini, Kicki & Tiina
 
Riktigt roligt hade vi!
Vid elva-tiden (Jaa, det är tidigt), men med tanke på förra natten på förlossningen och att vi ville sova lite också på natten innan barnen vaknar så bestämde vi oss för att gå hem.
Jag hade ideén att ta med snow-racern från brorsan så att Andres kunde dra mig till festen, men han hade en bättre idé. Han skulle dra mig dit, men att jag skulle då få dra honom hem sen.  Yeah right. Så vi skippade hela ideén
 
Jätte kul att träffa hela gänget igen!
TUSEN TACK för allting Tiina, hoppas att du hade roligt!
Och GRATTIS än en gång på födelsedagen!
 
 
Här hemma hade allting gått bra. Dom hade badat hela gänget och Vanessa hade tömt en hel schampoo flaska i sitt hår, men annars hade det gått toppen.
Felicia hade varit jätte gullig och hjälpsam hela kvällen (Kiitos kulta!) Danilo & Jonathan hade lagt sig snällt på kvällen, Nicole & Vanessa somnade på soffan.
 
Tack Mamma att du alltid ställer upp för oss, du är en klippa och guldvärt!
 
Nu tänkte jag ta ett varmt bad, fryser och darrar som en tok!
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Men vad roligt ni verkade ha. Skönt att komma hemifrån och bara vara några timmar någon annan än bara mamma och pappa.
Önskar att jag åsså skulle kunna ha så roligt på våra så kallade släktträffar, men det har vi ju ändå mycket skratt och så, men att träffa vänner är ju en helt annan sak...om man har några.
Huvudsaken är att man har roligt.

Ha en jättebra fortsatt dag.
Kramar från ett kallt men snöigt Malmö.

2012-12-11 @ 12:58:41
URL: http://malmomorsan.se
Postat av: Mamma till Neo

Vilken fin blogg!

2012-12-11 @ 21:20:47
URL: http://www.vackraliv.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback