Julkalender

Nu har barnen fått öppna den andra luckan i sina choklad kalendrar!
"Bara" 22 kvar nu...
 
Vilket åkande hit och dit för att hitta en chokladkalender, det var slut nästan överallt.
Och vi ville verkligen inte köpa en choklad kalender med Hello Kitty eller Spindelmannen på, det är inte "jul" för oss. Det ska vara något juligt, med snö och Jultomten osv!
 
Vad tycker ni? Har ni någon choklad eller klapp-paket till era barn?
 
När vi var små gjorde våran faster ett klapppaket gemensam till oss alla 4 syskon. Hur vi löste det med vem som fick öppna och när kommer jag inte ihåg? (Mummu, kommer du ihåg hur det gick?)
Skulle vara mysigt att göra sånt till barnen, men om dom ska ha en gemensam skulle det bara bli bråk, och det är roligare när man får öppna något litet varje dag och inte vänta i 4 dagar på sin tur. Just nu kan vi inte göra en klappkalender till alla 4 barnen, blir nog lite dyrt innan jul och sånt. Kanske nästa år när man planerat det lite bättre ;-)
 
Hur gör ni med klappkalender och sånt när ni har flera barn?
 
Alla våra 4 småttingar har varsin julstrumpa hängandes också, där kan dom få något litet då och då.
 
Tjejerna har picknick i köket...
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Jättefina kalendrar till ännu finarna småtomtar :)
Vi hade paketkalender när jag var liten (har en bror). Det var ungefär samma innehåll i våra paket, små små saker, men väääldigt uppskattade.
Eftersom vi inte planerar att September kommer att ha några syskon blir det inge "problem" med paketkalender för henne. Ser faktiskt fram emot att ordna en sådan till henne nästa år när hon är lite äldre.
Hoppas ni har en riktigt fin första advent!
Kram kram

2012-12-02 @ 11:07:48
URL: http://www.carrosfmf.blogspot.se
Postat av: Karolina

Hello, Satu de hängde 4st små paket vid varje nr så alla fick öppna varje dag!( Vad ja minns) ;)

2012-12-02 @ 11:32:44
URL: http://Karolinanordling.se
Postat av: Sweetie

Fina bilder som alltid!!

Jag har gjort eget i år :)

Köpte en färdig med 24 krokar och dagen innan satt jag och slog in 24 olika paket och hängde upp:)
Vi fick så när vi va små och jag vill föra vidare det :)

Puss till alla er!!

2012-12-02 @ 12:27:20
Postat av: -Santsu-

Ihanat noi tyttöjen mekot,tosi upeat! Meillä on kalenteri joka on koko seinän kokoinen jossa on iso sukka joka päivälle. Eli jokaisesta sukasta löytyy kaikille 5 muksulle nami! Ja sitt kaikilla on vielä omat "höpöhöpö" kalenterit! Voin laittaa kuvan tuosta isosta kalenterista Facebookiin!

2012-12-02 @ 14:45:39
Postat av: Caroline

Tycker också julkalenderna ska vara juliga, det här med Hello Kitty har blivit FÖR mycket.. Jag tycker inte alls om HK så har förbjudit folk att köpa sånt till bebisen, haha! ;d

2012-12-02 @ 16:44:05
URL: http://carulinenilssun.blogg.se
Postat av: Becca

Hade en virkad "julkalender" som det hängde 24 små paket i och vi öppnade ett varje dag och så hade vi chokladkalender.. Vi är tre systrar och vi alla har haft de. riktigt mysigt något som mina barn också kommer ha

2012-12-02 @ 19:48:27
Postat av: Helena H

Jag gjorde små paket till Linnea under många år, men tillslut gav jag upp. Hur mycket smågrejer ska man ha.. Blev mycket paket med småpengar i tillslut.
Sen gick vi över till att hon fick ett lite mer normalt paket varje advent. Inge jättedyra saker, utan sånt hon ändå skulle få. T ex trosor o strumpor med lite roliga motiv, mössor, (hon har alltid älskat mössor) och målarbok o pennor. osv.

Nu i år, hon är ju 15 år nu, har hon för första gången en chokladkalender. Haha. :) Hon har inte ätit choklad förut, var allergisk mot mjölk förut o sen tyckte hon inte om det. Nu gillar hon de tunna chokladbitarna lite iaf.
Sen får hon ett adventspaket fortfarande också. Idag fick hon skyddsglasögon som man har när man kör häst. En mycket uppskattad present. :)

2012-12-03 @ 00:40:23
Postat av: mummu

Joo ,det var nok så som Karo skrev,vilket jobb faster Raija gjorde.

2012-12-03 @ 09:27:12
Postat av: Anna

Min mamma har bara mig så jag fick klappkalender när jag var liten. I år kör jag klappkalender för mina tjejer. De får öppna var 3:e dag. Köpte små paketpåsar på IKEA (du kan se dem i min blogg). Två tidigare år har jag köpt en kalender med leksaker i (en My little pony & en Troll). Trollkalendern var ok men My little pony kalender var inget att dela på för 3 barn!!

2012-12-03 @ 17:48:42
URL: http://www.bjornbarsanna.blogspot.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback