God natt, sov gott

Hej hej!
Det blir ingen bättre uppdatering idag, krafterna finns inte där.
Jag är trött och hängig och fått jäkligt ont i halsen. Lovely.

Idag när jag var Andres till läkaren stod det en massa om att alla gravida och övriga i riskgrupperna bör vaccinera sig mot influensan. Hade jag inte en tanke på. Jag har aldrig vaccinerat mig mot det årliga influensan, enda gången jag vaccinerade mig var när jag var gravid med tvillingarna och svininfluensan härjade, men aldrig mot "det vanliga" och jag tänker nog inte göra det heller.

Ni som är gravida- har ni eller ska ni vaccinera er mot influensa?

*Knack, knack ta i trä* nu får jag säkert skit för att jag skriver det här, men jag blir ytterst sällan sjuk.
Har otroligt svårt att få feber t ex.
Jag tycker att dessa 8 månader jag vart gravid har jag fått sona för det.

Men (!) nu är det högst 4 veckor kvar, och det klarar jag utan problem!
Jag längtar!!!
Är det någon som vet förresten vid vilken vecka + dag som dom inte stoppar en ev.förlossning längre??

Nu ska jag dra täcket över mig och äta några mandariner innan jag (förhoppningsvis) sover över illamåendet. Bebis behöver få i sig lite vitaminer under natten när det inte gått så bra med sånt på dan.

Jag är tacksam för allt jag har. På riktigt. Ville bara säga det :)

Här får ni en bild på en sovande "muskelknutte" Jonathan.




Kommentarer
Postat av: Madeleine - hemmafru och gravid i the OC

Jag har läst att dom inte stoppar förlossningen om man kommit till vecka 34 (så ja 34+1).. men det är kanske olika beroende på var man är? Här tjatar om också om influensa spruta.. men -ta i trä 1000milj gånger- vi brukar inte få influensan och enda ggn jag tagit sprutan var när jag väntade Kenzie och samma som dig så härjade svinflunsan.

2012-12-03 @ 23:18:25
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com
Postat av: Camilla 32 år & 9 barnsmamma

Krya på dig..
Här slutar dom stoppa v 35+0

Jag tog sprutan mot svin influensan och det var inget jag ville men gjorde det då man skulle enligt alla.
Det vart många fel på flera bebisar det året och jag födde Robin med flera proppar i moderkakan,bara tur att han kom när han gjorde annars vet man inte hur det hade gått..
Man kan ju inte bevisa att det var pg av den men med tanke på hur liten by vi bor i med max12 gravida på ett år o då är det många för att vara här.så var det många fel och missfall just på dom som tog den sprutan..

Hoppas du får sova inatt

Kram camilla

2012-12-03 @ 23:30:25
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: Anna Köhler

till mig sa dem efter v32 stoppar dem inga förlossningar där jag bor sa dem till mig
o när mitt vatten sipprade i v35+2 så gjorde dem inget, men när själva förlossningen avstannade så valde dem att sätta igång den ändå trots att vatten fylldes på, ut kom en grabb på 2800g 50cm i v35+4 hihi, detta va 24sep-08

2012-12-04 @ 06:27:14
Postat av: Milla

Min bm rekommenderade mig att vaccinera mig mot influensan förra året när jag väntade tvillingarna. Hon sa att om jag skulle bli sjuk så kunde det bli jättejobbigt med andningen och så och man är extra känslig som gravid. Ang. Förlossning. Mig stoppade de i v36 trots att jag hade planerat kejsarsnitt i v 37+0. när jag fick åka hem startade förlossningen i 36+2 spontant och det blev akutsnitt och även när jag hade fullt värkarbete försökte de stoppa med 3 brickanylsprutor. Men då gav det ingen effekt. Knasigt handlande tycker jag fast är så tacksam att jag lyckades hålla tvillingarna så länge.

2012-12-04 @ 06:44:05
Postat av: Malin

Vid 34+0 o därefter stoppas inte en förlossning. Hoppas du sovit bra i natt!

2012-12-04 @ 09:13:46
Postat av: Niikki

Efter v 34 stoppar dom inte här i Blekinge. Efter vi 36 fick jag tillåtelse att försöka sätta igång förlossningen själv då barnet var moget nog att komma ut.
Jag har aldrig tagi något influensa vaccin och kommer aldrig någonsin göra det. Jag tror inte det är så hälsosamt. Min pappa har haft hudcanser och ligger i risk gruppen han tar aldrig det och han är varje dag i affären och på biblioteket så han är ju rätt utsatt. Min farmor tog vaccinet två år på rad första året blev hon rätt dålig, andra året fick dom lägga in henne för hon blev så dålig av vaccinet.

2012-12-04 @ 11:41:05
URL: http://mammaniikki.blogspot.com
Postat av: Sandra

Hej!
Läser din blogg alltid men aldrig kommenterat.
Är gravid med mitt tredje och ligger några veckor efter dig, bf i feb.
Har fått mina två tidigare för tidigt. Första stoppade de många gånger men till slut lät de bli i v36+6, då är det ju fullgånget men hon räknas ändå som prematur.
Stoppade i v34 trots att jag var öppen 5cm och hade fullt värkarbete och de lyckades, kan säga att det inte var så trevligt att vara öppen såpass fram till att hon kom.

Fick nr 2 i v31+6, är nu i 29+5 så hoppas jag klarar mig ett par veckor till.

Lycka till, snart får ni träffa eran lilla prinsessa.
Sandra

2012-12-04 @ 12:55:57
URL: http://ellva.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback