Fel och PKU-test

Idag träffade vi barnläkaren som undersökte våran lilla ögonsten, hon klarade allting galant och läkaren gav oss grön flagga att åka hem! :-D
Jag blev såklart överlycklig och ringde Andres som skulle komma hämta hem oss, han blev minst lika glad som jag.

Jag packade ihop allt i rummet, slängde sängkläderna i tvättpåsarna och så väntade vi bara på att sköterskan skulle komma med en ny tid till oss till på söndag för att väga lill-sessan.
Och när hon äntligen kom så sa hon att barnläkaren kollat fel. Han hade trott att Olivia var 5 dagar gammal och inte bara 2, för dom får inte skicka hem prematura barn förräns dom är minst 72 timmar. Vi får inte åka hem.
Vilken smäll!!!
Jag hade sett fram emot att få hämta hem mina småttingar från dagis och fira att deras första jullov börjat. :-(
Jag försökte övertala läkaren och sa att vi kommer tillbaka imorgon, men dom har sina regler, och jag förstår ju det, det är för Olivias eget bästa. Men det kändes jobbigt.

Så Andres fick åka hem ensam, vi stannade kvar. Innan mitt stora hjärta gick så bäddade han om på sängarna, tack!

Vi får hoppas på att Olivias vikt planar av, nu har hon ju gått ner av sin födelsevikt, vilket dom brukar göra de första dagarna, så vi hoppas att det vänder!

Dom kom in och tog PKU- testet på henne nyss, usch va jag tycker synd om henne när hon blir stucken... :-( Mina pussar gav henne lite tröst iaf. Hihi...

Snart ska jag få in min middag, själv har lilla damen precis käkat så hon ligger nöjd vid mitt bröst!

Vi höres sen igen!

P.S Tusen tack för alla fina, värmande kommentarer! <3 Ni är bäst!


Kommentarer
Postat av: Nina

Så fine dere er!
Kos dere og nyt barseltiden:)

2012-12-21 @ 17:59:18
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: yasmine modell mamma och fru

vilken liten sötnos

2012-12-21 @ 18:02:57
URL: http://www.yasminegill.blogg.se
Postat av: Mummu

Bätre kan man inte ha det, när man är så liten än ligga på sin mammas bröst och höra hjärtat slå. Rakastan. Sov så gott sista natten på BB med din älskade lilla Olivia. Imon kommer ni hem. 😀💖

2012-12-21 @ 18:03:08
Postat av: Elin

Usch:/ förstår verkligen att du vill komma hem. Men då får ni komma hem imorrn då eller hur länge måste ni vara kvar?

2012-12-21 @ 18:04:25
URL: http://elinsbebis.blogg.se
Postat av: Anonym

Hejsan, Har läst din toppenhärliga blogg länge men aldrig kommenterat eller presenterat mej,, men nu måste jag säga grattis till er söta dotter!! Jag vet inte hur jag fann din blogg, men fastnade för den och har kollat in nästan varje dag,, Mona heter jag är 48 år, två döttrar på 18 & 20 och en änglason,,Tycker ni är en så gullig familj och så söta barn,,,,har också önskat många många barn, men är glad att vi fick våra barn efter massa slit,,, kommer kika in här i fortsättningen också,, vill önska er en god jul & gott nytt år och jättegrattis till er dotter/ lilla syster! kram Mona L

2012-12-21 @ 18:07:07
Postat av: Tanna

Grattis ännu en gång ! Hon är helt underbar ! Skönt att allt har gått bra och ni alla mår bra !Kram <3

2012-12-21 @ 18:39:05
URL: http://tannaodevil.blogg.se
Postat av: Essne

Gud va jobbigt att läkar kollade fel. Vem vill inte åka hem

2012-12-21 @ 18:40:49
URL: http://essne.blogg.se
Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

ja tycker hon ser himla stor å fin ut för å va prematur?
va tråkigt att ni inte fick följa med hem men som sagt de är ju för hennes bästa =) och snart är ni samlade där hela familjen hemma =)
Kramis

2012-12-21 @ 19:57:06
URL: http://www.melissasprinsar.com/
Postat av: Louise

Å vad söt. Blir helt salig, men min sambo vill inte ha fler.
Så mycket hår hon har.
Snopet att få stanna en natt till.

Ha en fortsatt bra kväll.

Kram från Malmö.

2012-12-21 @ 21:51:09
URL: http://malmomorsan.se
Postat av: Helena H

Vad skönt hon ser ut att ligga på nedersta bilden, på dig. :) Underbart söt liten lillasyster!
Ha det bäst.
Kram från Söderhamn

2012-12-21 @ 23:10:38
Postat av: jannice lindell

å så fin bebis de är! vad ska den heta?=)

2012-12-26 @ 00:20:54
URL: http://lovebyjannicelindell.blogspot.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback