♣ BILDBOMB #1 ♣

Hej lördag! Hur mår ni därute?
Jag sitter en stund här och vilar mitt huvud från dagens all bus och skrik. Idag mår allihopa mycket bättre, och igår efter att Vanessa fått alvedon och nässpray på kvällen, så sov hon hela natten och har inte klagat på ont i örat sen dess- skönt! Danilos feber har gått ner, men han ser ändå hängig ut, samma med Jonathan. Och den där envisa hostan vägrar släppa!
Olivia mår bra, hon äter, sover och bajsar. Inte många stunder på dan som hon är vaken.
Nyss när jag bytte blöja på henne så såg jag att hon har tappat sin navelsträng! Aww, våran bebis håller på och blir stor! Hihi
 
Idag kom också dagis-bilderna! Dom är såå fina!!! Jag tänkte ju använda dem bilderna till min nya header, så det ska man börja fixa sen också. Men det tar ju sin lilla tid...
 
En annan jätte rolig överraskning fick jag imorse när jag skulle logga in på blogg.se appen i mobilen- jag råkade bara kolla topplistan på de mest besökta bloggarna, och såg min/våran blogg där! Plats nr.33 på mest besökta bloggarna- WOOP WOOP! Va roligt att så många kikar in här, tack, det uppskattas STORT!
 
Ja, nu svamlar jag på bara...
 
Phew, jag måste tömma lite bilder ur min "blogg-mapp", så här kommer en bildbomb till er!
Senare kommer en till, men vi börjar med det här.
 
Middag på bästa thai-restaurangen! (Innan bebis föddes)
 
När Puua (min pappa, kallad "Puua") är med blir det en jädrans massa bus, och jag vet inte vem som är värst, barnen eller han själv?
 
Vad tyckte ni om årets Julkalender förresten??
Här hemma tyckte vi alla att den var bra, barnen längtade varje kväll tills den skulle börja, och alla satt som förstelnade.
 
Här kommer bilder från annandag jul då vi bjöd hit gänget :)
 
Barnen fick äta först (annars skulle inte alla ha fått plats) Danilo & Jonathan satt och åt i vardagsrummet =)
 
...och sedan alla vuxna...
 
Gos med en nyvaken Olivia
 
Kusin Felicia & Vanessa
 
Danilo lekte en massa med Vanessas nya dockvagn, han tog så bra hand om dockan som låg däri, matade den och körde runt. Detta uppskattades av våran lilla "Bessa Bus" (<---smeknamn för Vanessa) hon var inte så förtjust i tanken på att dela med sig, fast hon själv inte lekte med den...
 
Och Jonathan vaktade chokladasken med sitt liv. Han skulle bestämma vem som skulle få vilken choklad och skulle dela ut dem.
 

Kommentarer
Postat av: Fia

Jag var inne på hm idag också och jag såg inte till dom här heller. Så dom har kanske inte kommit till butik än eller så kanske dom bara kommer finnas på nätet. Så klicka du ;)

2012-12-29 @ 20:51:59
URL: http://sofsan.se
Postat av: Natali BLOGGAR om livet ♥♥♥

Så fina bilder. Hoppas lilltjejen klarar sig undan förkylningen. Inte kul med en nyfödd som är förkyld.

2012-12-29 @ 22:01:13
URL: http://www.finest.se/natali
Postat av: Madde

Himla kul att läsa om er! Vi fick tvillingar den 28 aug. En pojke och flicka. Har 2 stora tonåringar sen innan :) Bloggar lite lätt själv. Egentligen mest för att mannens släkt är från norr och inte träffar dom små så mkt som man önskar. Så den är lite så där halvdan :D Kraaam från mig

2012-12-29 @ 23:29:14
URL: http://www.maddeocherik.wordpress.com
Postat av: Camilla 32 år & 9 barnsmamma

Jättefina bilder..:-D
Kram Camilla

2012-12-29 @ 23:49:47
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: Caroline

Så kul med massa bilder!! Känner igen det där med chokladkartongen haha! Vi hade Matilda som "bossade" över den när vi tagit fram den :-D. Det e nog spännande med chokladkartonger hehe :-) Jättesöta är dem!

Mina barn tyckte först att julkalendern var läskig och tråkig, men sen tyckte de att den blev spännande..så senare satt vi varje dag o såg den :-).

Hoppas förkylningarna är på väg bort. Min lilla Mirana på 8 månader började snora inatt så nu e hon förkyld IGEN *suck*

Ha en fin söndag med familjen <3
Kramar/Caroline

2012-12-30 @ 08:25:24
URL: http://isflinga.blogg.se/
Postat av: Madeleine

hej
fina bilder!
krya på er!

ska träffa läkare nästa vecka igen, kortisonet hjälper mot inflammationen i alla fall.
hoppas han får bli bra från detta, och gå upp i vikt och kunna äta mera vanligt.

kramiz från madde

2012-12-30 @ 10:14:04
URL: http://madeleine82.blogg.se
Postat av: Johanna på Småstadsvillan

Vad härliga bilder! Verkligen liv i era små men så är det. Vi har ju som sagt bara en så vi har det ganska lugn här än så länge. :-) Jag har förstått att du på något vis är finsk? Lite nyfiken på det. Jag själv är född i Finland men är finlandssvensk så har ju alltid pratat svenska och nu bor jag i Norge. Jag tar mig ett "steg" västerut vart 10.e år säger de då jag har flyttat mellan Finland-Sverige-Norge. ;-)

2012-12-30 @ 17:28:18
URL: http://smastadsvillan.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback