3:dje Advent

Söndag kväll och nu är det tyst i alla barnens rum. Vilken dag det har varit! Phew!
Alla verkar ha vaknat på fel fot idag, mer eller mindre. Det har gnällts, bråkats, tjatats eller bara retats- non-stop- hela tiden- någon! Jag har bara längtat att denna dag skulle vara slut, tyvärr, men det har varit en sån dag.
Och grannarna under oss har haft fest till klockan 03 och dunkat musik på hög volym, så man har inte sovit så bra heller...
 
Förresten så trodde jag imorse att min vatten hade gått (!). Men icke. Upptäckte ganska snart att det var bara Danilo som krypit sig bredvid mig och hällt en hel burk med Fanta på min sida av sängen....
En skön start på morgonen med andra ord!
 
Har bloggat dåligt under helgen, men det brukar vara lite sämre med det under helgen, för då är hela familjen hemma och då är det fullt ös hela tiden, ingen data-tid i lugn och ro med andra ord.
 
Idag är det 3:dje Advent och om 8 dagar är det Julafton!  Va tiden gått fort!
 
Idag när det var dags för middag så var det Vanessas tur att tända Adventsljusen. Hon var stolt som en tupp!
Nicole längtar redan tills det är hennes tur nästa söndag.
 
 
Förresten- Tror ni att det är för sent att klicka hem lite kläder från nätet, så dem hinner komma innan jul?
Kläder till barnen har jag inte hunnit handa ännu, fast vi vart och kikat, men då har det alltid fattats någon storlek.
 
Idag tog jag äntligen tag i det och rensade i tjejernas garderober (rensade grabbarnas för en vecka sen) Så nu har jag bättre koll på vad som behöver inhandlas. Vi behöver klättra upp några storlekar på alla barnens kläder. Är ute efter snickarbyxor till Danilo & Jonathan, men har inte lyckats hitta det nånstans! Tips?!
 
Nu tänkte jag kika lite på nätet, jag hoppas att dom levererar innan jul, annars måste jag ta mig ut i julruchen i veckan.
 
Gårdagens myspys resulterade i detta:
(Danilo somnade i min famn, så honom fick jag lägga innan kameran kom fram)
 
 
Har ni haft en bra helg?
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Ingen baby idag,pokker;)jaja,kvelden er ennå ung,hihi:)

Idag har Jessica bursdag,4 år,så vi har hatt familieselskap:)
Ha en fin kveld!

2012-12-16 @ 21:19:43
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: 19 år och snart mamma till 2. <3

Hej! :) Jag såg dig på Coop i lördags, tänkte gå fram och hälsa men vi hade bråttom ut tyvärr. :/ Bättre lycka nästa gång! ;) Jag tror att vissa plagg från H&M hinner levereras nu under veckan så länge man ser till att kolla så att dom finns i lager o.s.v. Det ska ju ta ca 3 - 4 dagars leverans tid så försök beställa idag senast imorgon. :) Kram!

2012-12-16 @ 21:51:02
URL: http://www.jenniferpalma.vimedbarn.se
Postat av: Carro

Babyshop.se levererar på MAX 3 dagar. Handlar väldigt mycket därifrån och det har aldrig tagit längre tid! Tack för en kul blogg, väntar själv barn 11 januari så följer dig med spänning!

2012-12-16 @ 23:09:10
Postat av: Helena H

Skönt att höra att fler än vi har haft en jobbig dag. Linnea o jag har varit rejält osams till och från hela dagen idag. Och inte blir det lättare när de är tonåringar direkt, går ju inte att "hota" el lura dom med nå för att de ska lyssna.... Och inte kan man ta de under armen o bära iväg heller. Suck o dubbel suck.
Bara att hålla tummarna för att morgondagen är bättre.

Angående snickarbyxor åt killarna så finns det en sida som säljer helt underbara byxor. OshKosh B´Gosh heter byxorna o sidan heter carters.com
Snickarbyxor heter "overalls" där, så du vet. :)
Annars verkar det vara svårt att hitta snickarbyxor nu...suttit o kikat på massor av sidor på nätet nu, men hittar inget mer än oshkosbyxorna.
Hoppas du hittar några iaf.
Ha det bäst.
Kram från Söderhamn

2012-12-17 @ 01:37:40
Postat av: Elin

Jula har snickarbyxor till barn :-) kan de inte stå på klädkedjornas hemsidor om de hinner komma innan jul? Annars kan man ju ringa kundtjänst och fråga:-)

2012-12-17 @ 06:11:37
URL: http://elinsbebis.blogg.se
Postat av: Caroline

Vad mysigt det ser ut när barnen ligger o sover :-). De är så söta!!
Åh, det e jobbigt med såna dagar när alla vaknat på fel sida. igår hade jag vaknat på fel sida och kände at jag hade pms. Då längtar man bara tills att få lägga sig och vakna upp till en ny färsk dag.
Hoppas ni år en fin måndag och att bebisen snart vill komma :-)
Kram/Caroline

2012-12-17 @ 08:07:46
URL: http://www.malincaroline.blogg.no
Postat av: annapanna

Gekås i ullared har billiga snickarbyxor, men jag tror inte det går att beställa hem tyvärr..
BTW så tror jag bebisen kommer den 22/12 då fyller min guddotter 2 år.

2012-12-17 @ 20:31:14
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback