Kläder

Idag är det en regning dag. Vi passar på att mysa inne. Hela förmiddagen har barnen lekt (och bråkat) men mest lekt fint.
Vi åt lunch framför TV:n idag, barnen tyckte att det va jätte skoj att äta samtidigt som vi tittade på Muumi filmer.
 
När jag lagt grabbarna för vila tog jag tag i Nicoles garderob. Ut med kläderna som hon vuxit ifrån och så slängde jag några plagg som blivit missfärgade i tvätten. Blir så jäkla ledsen över det där! Häromdagen när jag hade tvättat TVÅ maskiner med tvätt så ser jag att det finns ljusbruna fläckar på de flesta av dem, ser nästan ut som oljefläckar och dom går inte bort i tvätten! Blir tokig, speciellt när jag inte vet vart det kommer ifrån. Men det måste vara tvättmaskinen eller torktumlaren, men hur? Vart? Det värsta är ju att fläckarna inte går bort!!! Fina, nya kläder helt förstörda!
Jag körde tvättmaskinen med klorin, än så länge har det inte kommit nya fläckar... Har ni några tips på vad det kan vara och vad man kan göra åt saken?
 
Hur som helst, så vblev det en och en halv säck kläder till Vanessa, och snart ska jag ta itu med hennes garderob.
Finns nog några plagg som bebisen kan använda om några år ;-) ....
Är det inte typsikt att vi har gett bort/sålt ALLA bebis grejer? Och vi hade en massa!
Men vi tänkte ju inte ha fler barn, så varför spara?
Baby bärsele, gåstol, babygunga, babysitter, vagn, leksaker, babygym, ALLA fina kläder. Nothing left.
 
Jag älskar att shoppa babykläder och babygrejer, så jag klagar ju inte över det, men det är främst pengarna jag tänkte på. Och det var ju inte heller så att grejerna + kläderna var slitna, dom såg ju ut som nya. Men men. Så är det.
Jag har inte vågat köpa nånting till bebisen ännu. Vi gör nog det om en månad eller två.
Andres hittade faktiskt en jätte fin vit babyfilt i tjejernas lekstuga som Vanessa hade när hon var nyfödd, men som nu har funkat som dock- filt till deras små bebis dockor som vi ska ha sen :)
 
Ska bli mysigt att shoppa till bebisen sen, i löööööv it! Och jag längtar!!!
 
Nu vaknade den förste av bustrollen, plikten kallar!
 
Snart ska vi promenera till lill-ica och handla det sista inför middagen idag.
 
Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Johanna

hej Satu!

Om det är oljefläckar så brukar det funka jättebra med lite diskmedel på fläckarna, lämna dem 12-24 timmar och sen slänga in i tvättmaskinen. Värt ett försök iaf! Hoppas du har det bra och grattis till den lilla! kraam

2012-08-21 @ 15:04:50
Postat av: Ullis

Tvätta en tom maskin på 90 grader med citronsyra istället för tvättmedel. Det blir beläggningar i tvättmaskinen som sedan sätter sig på kläderna. Detta bör du göra någon gång varje månad. Citronsyra köper du bland kryddorna, ligger i påsar.

2012-08-21 @ 16:15:08
Postat av: Viktoria

Det är kul o handla till bebis, jag har spart alla Leos saker +kläder men har ändå köpte lite nytt. Eller begagnat är det men nytt ändå. En babysitter och en bärsjal och kläder. Man kan ju göra såna fynd på begagnatsidan bra priser oxå. Så kolla det blocket loppis o sånt!:) Kan du inte skriva hur en dag ser ut för er vilka tider ni gör vad tex går upp äter osv? Skulle va kul.Senhur du nattar barnen om du har några tips på att får dom att komma till ro o somna:)

2012-08-21 @ 16:20:12
Postat av: Kicki

Vi har fortfarande lite grejer kvar om ni behöver. Baby-bilstol, matstol och resesäng. Allt är i fint skick och inte så mycket använt. Hör bara av dig om du behöver nåt av det! Kramis!!

2012-08-21 @ 17:32:08
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback