♥ NAMN förslag ♥ (uppdatering #1)

♥Hello!
 
Tusen tack för alla namnförslagen !!!!
Vissa av dem har vi faktiskt diskuterat, men jag tänkte skriva upp alla ERA förslag, så att man kan komma tillbaka och kika.
 
A:
Amanda - En favorit namn här hemma
Amelia
Andrea
Alicia - Ett namn som jag tycker om (men Andres moster heter så)
Athena
Alissa
Angelica
 Angelina
Angel
Alexandra/Alejandra
Alba
Adriana
Andiana
Antonia
Adelle/Adella
Aurelia
Alina
 
B:
Bianca

C:
Celina- Min absoluta favorit!
Celiné- Också fint
Cornelia
Cecilia
Cassandra
Claudia- Inget fel alls på namnet (Då får DU döpa ditt barn till Satu )
Carolina- (Min syster, fast med K)
Coline
Celia
Catherine
 
 D:
Daniela- Också en stor favorit, men Vanessa heter det i andra namn och en kompis dotter heter så.. Hmm?
 
E:
Emilia
Elodie
Elina
Eleanor
Emmi
Elvira
Eliana
Esmeralda
Elise
Elena
Evelina
 
F:
Felicia
G:
Gabriella

H:
I:
Inez
Ida
Irena
Isabelle-
Isabella- Verkar vara en STOR favorit här på bloggen! Och Andres gillar också den jätte mycket.
 
J:
Jessica
Jasmine/Jasmina- Jasmina! En av mina favoriter!
Joline
Julie
Julia
Juliana
Juliette
Jenelle
 Junia
Jonna
Josephina/Josephina
Jennifer
Jaqueline
 
 
K:
Katja
 
L:
Laura
Lisa
Lucella
Louisa
Livia
Lova
Linn
Lovelia
Liv
Lucia
Lucy
Luciana
Leonie
Leah
 
M:
Melanie- I like it
Minella
Misha
Michelle
Mikaela- Kusin
Mercedes- Nicoles andra namn + Andres farmor
Melinda
 Miranda
Minja
Minea
Melissa
Mindie
Maribelle Mireia
Maria
 
N:
Natasha
Nathalie- Fint
Natalina
Natalia
Noella
Novelia/ Noelia
 Nora
Nadine
Nisa
Najade
Nadia
 
O:
Olivia- Andres stor favorit
 
P:
Pauline/Paulina
Petronella
Penelope
Puualiina (gissa vem som hittade på det namnet.... Hahaha..
 
Q:
R:
S:
Savannah
Sofia/Sofie- Min kusin heter Sofia
Selma
Sara/Sarah
Sienna
 
T:
Telise
Tanja
Tindra
Theres
 Trinity
Tilda
 
U:
 
V:
Valiea/ Valeria
Valencia
Victoria
Vila
Veronica
Valentina
 
W:
Z:
 
Y:
Yasmin/Yasmine
 
Z:
Å:
Ä:
Ö:
 
*******************************************************************************
 
KOM GÄRNA MD FLER NAMN!
Det är så synd att när man gillar något namn, så är det nån Börta som heter så som "förstör" namnet.
Eller så heter nån man känner elller dens barn just det namnet, så det kanske kan kännas lite knasigt att välja samma.
 
Men så har jag en fråga till er:
Är det OK att välja ett namn som din kompis/deras barn har?
 
Jag har några namn i min egen topplista som jag ska avslöja lite längre fram... :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh Esmeralda är ett namn vi gillade men som vi aldrig använde. Det betyder ju smaragd på portugisiska (kasnke även på spanska eller??)

Jag ahr massor mera namn på tjejer på lut om du vill ha fler.... en kollega har 2 döttrar Inari & Aurora. Gillar du/ni ovanliga eller vanliga namn?

Jo tack det är dyrt med 2 som är lika gamla. Jag har ju oxå twins. Sedan har den en syrra som är 21.5 månad äldre men som är mindre till växten än tvillingarna (1st 2006:a & 2st 2007:or). Alla drar just nu st.110/116 i kläder (105.5 cm, 107.5 cm & 111cm långa) & på skofronter skiljer de typ 0.5 cm allihop...

2012-08-13 @ 21:01:31
URL: http://www.bjornbarsanna.blogspot.se/
Postat av: Hjördis Pedersen

Hej här kommer några fler namn, My, Anjana, Beatrice, Cina, Denise, Deborah, Frida, Jonna. Carolina, Tina, Silvana,Rosie, Lina, Ramona Amanda, Önskar er en fortsatt trevlig kväll och att allt är okej med maken. kram

2012-08-13 @ 21:10:19
Postat av: Niikki

Amy, Lucinda, Indra, Skadie, Victory, Ellora, Essy, Zerafia.
Appopå att kompisar väljer samma namn. Igår när vi var på middag hos ett par kompisar (inga jätte nära) då kläcker hon ur sig att om dom fick en dotter skulle hon heta Mirabelle. Jag tyckte det var lite fräckt vi bor i en liten by, det är ovanligt namn. Då tycker jag nästan man borde fråga om det skulle vara okej. Inte nog med detta säger hon att få dom en son ska han döpas efter någon i barniha eller själva narnija och därifrån kommer caspians namn, jag visste inte vad jag skulle säga!

2012-08-13 @ 23:20:55
URL: http://mammaniikki.blogspott.com
Postat av: Anni

Eftersom vi inte ska ha fler kottar, delar jag me mej av våra sista namnförslag;) sen att vår sista blev en han..det är en annan historia..
Izla
Havanna
Novalie
Senni
Trixie
Aurora
Elma
Alfrida

2012-08-14 @ 09:32:06
Postat av: Hjördis Pedersen

Gillar detta namn Mannifrida. Linnea. kram

2012-08-14 @ 11:12:51
Postat av: Ellie

du glömde mitt förslag- Ophelia/ Ofelia

2012-08-14 @ 22:09:03
Postat av: Hjördis Pedersen

Hej hoppas allt är bra med er och att det inte var något allvarligt med maken? Har något namn till, Blossom, Jessie, Önskar en en trevlig dag och var rädda om er. kramisar

2012-08-15 @ 10:53:29
Postat av: Carro

Saga, Vida, Vilda :)
Men Isabella skulle passa in fint i er familj ;)
Jag skulle nog inte kunna döpa mitt barn som min kompis barn heter. Beror på hur nära man står varandra. Men egentligen: Varför skulle man inte kunna göra det? Om man gillar samma namn så gör man, inte ska man behöva fråga om det är okej..Låter bara sjukt i mina öron.

2012-08-15 @ 19:42:37
Postat av: Cissi - Ensamstående mamma till snart 3 barn


I vår familj heter flickorna: Vanessa, Isabella, Nathalie och Nellie. Vi funderade på Stella sist, men blev en Nellie trots allt :) Deras pappa är från Costa rica så dessa namn funkar ju i spansk talande land :)

2012-08-17 @ 21:25:33
URL: http://nathaliesochleosmamma.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback