EMILIOS 10-års kalas

Vilken härlig morgon vi har haft, trots Jonathans dåliga humör
Båda grabbarna ligger och sover nu, så dom är utvilade för Dewins 5-årskalas.

Idag har vi bara suttit och lekt på balkongen, vi lyxade till det och åt lunch där också.
Solen stekte så himla skönt därute, jag njuter av solen för fulla muggar.

Nu ville tjejerna kolla på "Glasblåsarnas barn" och mysa på soffan, så jag passar på att blogga ikapp mig lite.

Igår var vi som sagt i Fittja och firade barnens andra kusin (Andres brorsson) Emilio som fyllde 10 år.
(han fyller egentligen på onsdag) Emma och Felicia följde med oss, och det var huset fullt där, som vanligt när det är något speciellt som händer. Jag gillar det, att familjen samlas tillsammans sådär. Sånt är viktigt, för mig åtminstone, att visa sin uppskattning.

Vi bjöds på en massa massa gott, som vanligt :)
Här kommer lite bilder:

Nukke plockade faktiskt en blomma, men hon vågade inte ge den till Emilio sen...
(snygg min brorsan har)

Finaste syskonbarn

Vanessa fick äran att ge Emilio presenten :)

Lite fika...

Jag tror att Elizabeth (Abuela) inte vill vara med på bild....Hmm...

Abuela, Abuelo & Oscar

Lilla gänget förflyttade sig till vardagsrummet för att kika på alla presenter. Den som var mest intresserad av detta var nog Danilo som satte sig mitt bland alla och skulle hjälpa till lite...

Nicole och Vanessa använde kusinen Sergio som en klätterställning...

Den här bilden skulle vi lägga upp här, bara för att retas med dig, Anna! (Emma sa hela tiden till Danilo att "Anna är en pekkapojke) Bara så du är medveten om hjärntvätten)


Lill Smurfen ville prompt sätta sig i hundsoffan..



När det var dags att ta fram tårtan så sjöngs det på spanska, svenska, och så finska också såklart!

Emilio med sina polare

Coolingen utanför Abuela & Abuelos hem


Tack för allting fam. Gonzalez!
Tack för allt gott och att ni får mig/oss att alltid känna oss välkomna!


Kommentarer
Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

ja blir så avis på er ni ser ut å alltid ha så mysigt! stor familj å stor släkt :D

2012-04-30 @ 13:29:58
URL: http://www.melissasprinsar.com/
Postat av: Helena H

Oj vad Nicole är lik Madicken! (på den bild där hon sitter med Sergio) :)

Ser så mysigt ut när ni samlas för kalas o annat tillsammans allihopa.

Kram från Söderhamn

2012-04-30 @ 15:05:40
Postat av: Petra-tvillingmamma

Underbara bilder!

Allt bra med er?

2012-05-01 @ 07:51:59
URL: http://petratvillingmamma.blogg.se/
Postat av: Emma

så fin stjärn mössa, vart har du köpt den?

2012-05-02 @ 17:38:06
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback