RINGORM??

Tack för alla tips om Danilos märke på pannan!
Brorsan ringde, eller "Dr. Stefu" och sa att han trodde att det kunde vara ringorm? Hade aldrig hört talas om det, men visst låter det som att det är just det.
Sen skrev även en annan läsare och tipsade om det. Och jag som tänkte att nån av hans syskon hade ett finger med i spelet...

Från vårdguiden:
Ringorm är en ganska ovanlig svampinfektion i huden eller i hårbotten. Den syns som röda ringformade eller ovala fläckar med fjällande kant. Man blir nästan alltid smittad av ett djur, till exempel ko eller marsvin. Kontakta din vårdcentral om receptfria salvor mot svamp inte hjälper.

F*n!
Nu får man ta en tripp till apoteket imorgon då... Såklart måste han ha blivit smittad från marsvinen som han höll i hos Abuleo & Abuela... *suck*

För övrig så mår grabbarna inte så värst bra... Förylningsastma, den är inte att leka med.
Idag ville grabbarna så gärna busa med Puua när vi var där, dom ropade "Ta mig!" och så skulle man jaga dom. Jonathan, vars förkylning satt sig i lufvägarna idag var helt andfådd och jätte krasslig. Tyckte så synd om dem... :(

Nu sover dom iaf, båda har fått alvedon, näspray och inhalera. Hoppas att dom får sova gott inatt.
Min mamma har lovat att komma hit på morgonen för att vara med grabbarna och Vanessa medans jag lämnar Nicole på dagis. Dom ska gå på teater imorgon.

Hur mår ni allihopa?
Alla ni som jobbar, håll ut, snart är det helg!;-)

Än en gång, tack för hjälpen, jag visste väl att jag kunde lita på er :)

XOXO


Kommentarer
Postat av: Anonym

svara du på frågor , gör de i ett inlägg ine i kommentar de så svårt hitta

2012-04-21 @ 14:36:58
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback