Kläder...

Njuter av tystnaden här hemma... Det har vart en massa gnäll och bråk denna förmiddag.
Att jag sov som en kratta gör inte saken bättre.
Vanessa bråkade med sitt täcke och att hon ville ha vatten ett x antal gånger, Danilo vaknade flera gånger, Nicole hade krypit sig bredvid mig och fick världens hostattacker hela natten, fick gå upp och ge henne vatten och hostmedicin, och Andres hade somnat på soffan utmattad efter en jobbpass på 11 timmar så han låg där och snarkade. Jonathan var den ende som sov som man ska på nätterna. Kul att nån gjorde det...

Kallt är det ute också! Blåser svinallt och man undrar ju vart våren tog vägen.
Men denna årstid är det väl såhär, det är varmt och soligt nästa stund, och i andra så är det minusgrader och snö/hagelstorm ute. Äsch, man ska inte gnälla över sånt som man inte kan påverka- våren är här och snart även värmen och sommaren. Det enda kruxet är att man aldrig vet vad man ska klä på barnen??
Har ni samma problem som jag, eller är det bara jag som är knäpp?

Antingen har dom för mycket kläder på sig eller för lite. Idag klädde jag typ Nicole som om det vore vinter, eller, hon hade bara strumpbyxor på sig under vintertäckbyxorna, men annars nästan likadant?
Vinterhandskarna har jag plockat bort, nu har dom bara fingervantar men i stort sett gick hon som hon brukade i vintras. När vi lämnade henne på dagis så struntade jag i att ha på vantar på resten av barnen, vi bor ju granne med dagis och solen skren, tänkte jag... när vi kom hem var deras små händer alldelels iskalla. Dumma mamma!

Så nästa gång- hellre för mycket kläder än för lite när vädret är som det är just nu, för då kan man ändå "strippa av" kläder när det blir lite varmt? Så konstigt att man knappt tänker på sig själv, eller vad man själv ska ta på sig, man känner att man klarar sig ändå, och så står man där och fryser! Då har man bara sig själv att skylla...

På tal om kläder- Helena, tack för tipset ang. Didrikssons vårjackor, ska genast kolla upp dem!

Några försenade bilder:

Puua visar den lilla musen för Jonathan

Puua har ju fångat 3 små möss som bor på hans altan och byggt en bo åt dom, men jag tror att han har släppt dom fria nu, för jag såg dom inte igår? Tur det, för Vanessa ville ta hem dem!

Här rensar Felicia och Nicole i deras sommarkoja som vi byggde förra sommaren

"Hellooo? Har nån glömt bort mig??"

Tuffingar!


Nu ska jag kika på jackor och annat, chao!


Kommentarer
Postat av: Kitty

Sv. Nej, jag skulle plocka ut min p-stav igår. Inte en helt angenäm upplevelse :s Din blogg är också himla fin :) Fastnade en rätt lång stund efter att ta trillat in här. Imponerad av hur du (ni!) klarar av vardagen med fyra så små barn.

2012-04-04 @ 13:51:21
URL: http://www.kittonia.se
Postat av: Helena H

Är svårt att veta vad man ska ha på sig nu. Jättefint väder men iskalla stormvindar...

Men bättre att ha för mycket på sig och ta av om det blir varmt, man ska ju svettas in sommaren.

Ha det bäst.

Kram från Söderhamn

2012-04-04 @ 15:53:37
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback