Väntar på Post....

Imorse när jag skulle lämna Nukke (Nicole) på dagis så ösregnade det. Ordentligt!
Jag funderade både 1 och två gånger ifall jag verkligen ska gå och lämna henne på dagis.
Hur som helst så gick vi och tog med oss en paraply. Det blåste och regnade, och vi var helt blöta!
Paraplyt höll t om på att flyga iväg med vinden.
Det hade bildats enorma vattenpölar, speciellt under tunneln, så jag fick bära över Nicole så att hon inte skulle bli blöt. (Hennes gummistövlar var på dagis) Det var ca. 10 cm vatten, så mina skor och strumpor blev genomblöta.

Till slut kom vi fram, och som väntat var alla inne.
Skönt, för Nicole verkar känna sig tryggare med dagis när dem är inomuhus, då vågar hon lämna sin favorit fröken Danijela och leka med kompisen Novalee. Ute så håller hon sig gärna bredvid sin fröken hela tiden.

Jag bytte strumpor på henne, och öppnade dörren in till avdelningen, och hon sprang direkt till Danijela.
OK. Det var nytt, och kändes riktigt bra att hon inte grät efter mig.
Vi vinkade och slängde slängpussar och sen sprang jag hem i regnet.

Som ni kanske förstår så har vi spenderat hela förmiddagen inne. Jag tog ett långt bad med Danilo, Jonathan och Vanessa när jag kom hem, och så har jag möblerat om i deras rum (jag vet- IGEN!) men jag var lite tvungen, då Puua blev klar med våningssängen igår!
Den är superfin och flickorna älskade den!

Jag tog såklart bilder på den, men jag hann aldrig överföra bilderna till datorn, och imorse tog Andres med sig kameran till jobbet... Så det får bli ikväll.


Nu sitter jag och väntar på posten...

Väntar besked från några ställen, och vad det är får ni veta när det börjar bli klart  
Sakta men säkert börjar pusselbitarna falla på plats...
Jag hoppas bara att det gör det helt innan det är för sent!

Blääk, det regnar och blåser ute fortfarande.. Jag hoppas att det har slutat regna när det är dags att hämta Nukke från dagis! Eller så hoppas jag att Andres hinner komma hem så jag slipper klä på alla barnen och gå ut i regnet med dem, speciellt då jag inte har nån regnskydd till vagnen heller...

Jahop, så hann Danilo (den här gången) sova i ca. 20-25 minuter innan han väcktes at de där sprängningarna och hemska tutorna. Blir galen!
JAG VILL FLYTTA !!!
 NU!


Kommentarer
Postat av: Helena

Själv älskar jag busväder, både regn och snö. :)Vi är ute mer när det är höst, vinter o kallt än på sommaren. :)

Hoppas ni hittar någon bra passande bostad snart så ni slipper byggarbetet.

Kram från ett stormigt Söderhamn

2011-09-07 @ 20:58:08
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback