Höst i ankdammen

Halloj måndag!

Igår var det verkligen en riktig höstdag. Nu är hösten här på allvar.

OK, jag erkänner- jag gillar hösten. Inte mer än vad jag gillar sommaren, jag skulle vilja ha sommar året runt, men jag gillar hösten. Tycker det är mysigt med höstkläder, de vackra färgerna på träden, och att man kan tända en massa ljus hemma och dricka en kopp varm choklad och bara mysa under en filt och titta på någon bra film när höstvindarna härjär utanför fönstret.

Vintern är också ganska OK, men det är INTE okej att den är så lång! Och övergången mellan vinter och vår hatar jag! Det är kallt, slaskigt, mörkt och bara jätte tråkigt.

VILKET ÄR ERAT FAVORIT ÅRSTID?

Ja, nog om det. Nu är hösten här och det är bara att gilla läget och följa med de olika årstiderna, för dem kommer tids nog, var man gillar det eller inte.

Igår tog jag & Andres och barnen en promenad till ankdammen och pratade om framtidsplaner igen.
Mest om att flytta osv. När vi kom till ankorna så rusade dom mot oss, helt tama och riktigt hungriga.
Vi matade dem med kakor, en av dem bet tom Nukke i fingret, så hungrig som den var.

Vinden blåste, löven föll ner i cirklar på marken, det var verkligen höst.

Se bara på dessa bilder:

 Alla mina hjärtan



Känns som att det inte räcker med bara en luvtröja på kläderna längre, nu måste man leta rätt på höstjackorna.
Snart ska väl mössorna på också...


Kommentarer
Postat av: boosse

Min favoritårstid är helt klart sommaren. Fastän svensk sommar är rätt tråkigt med den kalla vinden och regnet.

FAst hösten kan också vara rätt mysig då det finns så härliga färger utomhus!

2011-09-12 @ 20:55:47
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Helena

Gillar höst och vinter bäst jag. Älskar när det är kall skön luft och gärna massor av snö. :)

Men har ni så kallt hos er att ni funderar på att ha mer än tröja på er? Vi har haft det supervarmt ute nu i solen, idag var det +20. Sommarkläder som behövts bara i solen, men i skuggan behöver man en tunn kofta/tröja.

2011-09-14 @ 00:51:37
Postat av: madeleine

härliga bilder, ja nu är det höst! kram

2011-09-16 @ 10:04:04
URL: http://madeleine82.blogg.se/
Postat av: madeleine

och jag håller med dig om årstiderna, tycker samma som dig. kram

2011-09-16 @ 10:06:40
URL: http://madeleine82.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback