Barnen på bättringsvägen

Halloj alla nya och alla trogna läsare!
Hoppas att ni mår bra?

Jahop, imorgon är det alltså måndag igen.
Ännu en dag närmare våran flytt. Idag har jag varit super sugen på att börja packa.
Måste nog skaffa några kartonger, så jag kan börja nånstans... Är så sugen på att börja rensa!
Har en hel del att lägga ut på Blocket, bara jag hinner fota allt...

Idag har vi mest tagit det lungt. Andres, Puua och en kompis till dem åkte tidigt imorse ut med båt för att fiska, men dem fick ingenting. Mummu kom hit i förmiddags och höll oss lite sällskap och hade med sig lunch! Kiitos Mamma! Vi var ute allihopa i förmiddags, och i eftermiddag gick jag ut med bara tjejerna och var ute i nästan 2 timmar. Dom vill gärna sitta och gunga och nu har dom kommit på hur kul det är att snurra med gungorna också.
Det har blivit så kallt ute nu. Vågar knappt tänka tanken att snart är det snö och JÄTTE kallt ute. Hur kul är det egentligen? Att vintern ska vara så himla lång!

Jag undrar också om barnen kommer att tycka att det är roligare med snö denna vinter? Förra vintern låg ju grabbarna bara i vagnen, och tjejerna kunde knappt röra sig med alla kläder och så mycket snö.
Ska bli kul när dem börjar leka mer i snön..

Annars så är allt som vanligt just nu här hemma. Grabbarna är fortfarande förkylda och alla är lite hostiga. Men vi är påp bättringsvägen, dock. Jonathan har inte behövt få mer Ventolin, nu klarar vi oss med bara nässpray.
Jonathan har ätit jätte dåligt dom här dagarna när han har vart sjuk, och jag blir så orolig. Han har inget att ta ifrån, så minsta lilla så försvinner han, han är så liten. Men nu har han börjat få i sig lite ändå.
Och så har alla sovit mycket bättre dom här nätterna, inte alls vaknat lika många gånger, så vi är på rätt väg.

Och Nicole då. Hon är så otroligt trotsig fortfarande. Allting är "Nej" "Du är dum" osv. Ibland blir man liiite frustrerad när man verkligen försöker nå till henne och hon är så kaxig tillbaka. Hon testar och testar, så det gäller verkligen att visa vem som bestämmer, för hon tror att det är hon.

Ikväll var nattningen jobbig.
Nicole och Vanessa vill inte sova. Förstår inte vart dom får sin energi ifrån, för när jag lägger dom så är jag beredd att somna i den stunden jag också- men jag håller mig vaken ändå, för den här egen tiden är viktig för mig och jag behöver den. Bara känna lite lugn och ro innan det är dags att väckas av någon igen.
Men nu är det "Jag är törstig" Jag vill kissa" "Peitto päälle" "Jag vill ha en kram" "Jag vill ha en puss" "Kan du gosa med mig" "Mamma, maaamma, maaaaaaaaaaaammmmmmaaaaaaaaaaaaaaaa"!
Och ändå har jag gett med mig för allt dom vill ha! Dom driver med mig!

Jag borde fortsätta med mitt "Foto-vägg" projekt men jag orkar inte just nu...
Nu ska jag ta och lägga mig i min varma säng och få i mig lite skönhetssömn (vilket verkligen behövs!)

God Natt allihopa!


Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Ja snart e vintern här, Dewin har längtat efter snö sen i somras...

2011-09-19 @ 06:45:30
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: boosse

Skönt att höra att barnen är på bättringvägen men inte alls lika roligt att de inte vill sova.



De ha rväl upptäckt att de kan undivka att få sova på kvälarna, även om det bara gäller ett slag. Busungar!



Jag vill inte ha vinter. Eller i och för sig är snö bättre än allt detta regn. Jag tål inte regn! Kram

2011-09-19 @ 20:29:01
URL: http://boosses.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback