Våran stora tjej ♥

Huh. Har precis hämtat Nicole från dagis och lagt grabbarna.
Det blåser verkligen storm därute! Knappt så man kommer fram dit man ska.

Imorse kom min snälla mamma hit för att passa småttingarna medans jag lämnade Nicole på dagis.
Då hade nästan hela gruppen gått iväg ut till skogen, så Ritva tog emot Nukke. Dom var inne med de mindre från avdelningen. Nicole var ledsen och visste vad som skulle ske. Hon hade redan bestämt sig hemma att hon skulle gråta när hon blir lämnad, för det berättade hon för Vanessa redan på morgonen...
Vi gick till dockvrån och Nicole grät... jag var kvar med henne i 5 minuter, sen gick jag.
Usch va jobbigt att lämna henne när hon är så ledsen.

Sen hann jag bara komma hem, fixa lite, äta lunch med Vanessa, Danilo och Jonathan och sen var det redan dags för hämtning (11.30) Min mamma tyckte inte att jag skulle konka med mig alla barnen för att hämta Nicole, så Puua kom hit så länge med mummus cykel, som jag också fick låna.
Jag hoppas verkligen att dem vet hur mycket jag uppskattar all deras hjälp.
Jag är så tacksam för att dom finns och för vad dom gör för mig. För oss.
Kiitos Mummu ja Puua!

Det är verkligen ett pussel att få allt att funka när en ska iväg nånstans. Som tur är blir det så mycket lättare när vi flyttar, för då bor vi precis vid dagiset och då är det lättare för mig och behöver inte vara beroende av andras hjälp.

När jag hämtade Nicole så satt hon och blev klar med sin lunch precis.
Merja sa att allting hade gått så bra så, att hon varit lite ledsen först, men sen var hon som om hon alltid gått där.

"Du har en stor tjej nu." sa Merja och berättade hur Nicole själv frågat om saker, och pratar och berättar.
Dem orden träffade mig rakt i hjärtat.
"Du har en stor tjej nu"
Ja, jag har det. Min lilla docka har blivit en stor tjej. Jag är lite ledsen för det, för tiden går så himla fort, samtidigt som det verkligen är så kul med henne nu. Snart är hon väl 18 år och ska ut på klubbar och är ute med killar och sånt. Fast Andres säger att det får hon göra när hon är 35 år. Hahaha... Lycka till med den planen...
Merja sa att alla barnen sagt att dom vill vara Nicoles kompis. Hihihi... Hoppas att hon får bra kompisar där.
Kanske t om vänner för livet?

Dewin ville så gärna följa med mig hem idag. Jag tyckte så synd om honom... Men jag kunde inte ta med mig honom idag. Ritva sa att Dewin ska med in och vila och att Karo skulle hämta han tidigt idag ändå.
Stackarn.

Zzzzzz vad jag är trött!
Danilo har sovit riktigt kasst inatt, vaknat varje 20:e minut... Han håller nog på att bli förkyld igen, för han var riktigt täppt i näsan inatt och hade även torrhosta. Hoppas det inte blir något, för vi ska hälsa på lille Robin i helgen och man vill inte att han blir smittad av något, han är ju så liten.

Va skönt det är att sitta här och skriva av sig lite medans man dricker kaffe. Här laddar jag mina krafter och får iordning på mina tankar

Nicole och Vanessa sitter och tittar på Tomte Tass, äter äpple och leker med tejp. Hmm...
Snart, jag när bara fått lite mer energi ska jag packa lite till.



Kommentarer
Postat av: Taru

Va duktig hon är Nicole! :-) Stora tjejer..

Jättesöta bilder.

2011-10-18 @ 13:16:53
Postat av: Karolina Nordling

De blir lättare att lämna med tiden ;)

2011-10-18 @ 15:10:02
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: mummu

Satu, det kommer att gå jätte bra med Nukke,alla har det så från början,eller hur Karo. Satu jag kommer kl.08.40.

2011-10-19 @ 08:14:46
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback