Tror ni på det övernaturliga?

Tror ni på spöken, andar, något som är svårt att ge en naturlig förklaring på? Det övernaturliga?
Tror ni på liv efter döden?

Det gör jag, stenhårt. Jag tror på sånt som man inte alltid kan ge en förklaring på. Jag tror på andar.

Häromdagen, i lördags när vi var hemma hos min morbror så hände det något som ingen kan ge en förklaring på.

Grabbarna hade gått runt med min mobil hela kvällen, så jag hade fått springa och leta efter den stup i kvarten. (skalet hittade jag i toaletten) till slut så fick Andres den och la den på armstödet på soffan.
Det är inget smalt armstöd, så den låg där stadigt en lång stund.
Efter ett tag reste jag mig upp och skulle leta efter den igen och så frågade jag vart min telefon är, Andres svarade och jag skulle hämta den, och då- bokstavligen FLÖG telefonen och landade vid mina fötter ca 1½-2 meter därifrån!

Whaaaat....?
Jag, Andres och Peter stod där som tre frågetecken och fattade inte vad som precis hänt. Ingen hade rört den, och ingen var i närheten. OM det ens hade varit så att den hade råkat ramla av sig självt, så hade den ju ramlat rakt ner. Då kändes det som att det var Minna som ville ge oss en liten hälsning.
Jag blev inte ens rädd, det var bara "Vad hände??" och sen sa jag "Tack" och tog upp mobilen...

Ganska häftigt.
Nån vecka sen satt jag och badade med alla barnen på kvällen när Andres jobbade, både jag och Nicole var riktade mot hallen, hon satt framför mig, och jag tvättade håret.
Helt plötsligt tycker jag mig se nån svepa förbi där i hallen, och tänkte att jag bara måste ha inbillat mig.
Sen vänder sig Nicole mot mig och säger: "Mamma, vem var det där??" och pekar ut mot hallen.
 

Har ni varit med om något liknande? Dela gärna med er.


Kommentarer
Postat av: Taru

Jag tror verkligen på andar och liv efter döden. Att själarna kan leva vidare...

Brukar kolla på "Det Okända" på TV4 plus där det visas , grymt bra program... Har du sett det?

Jag tror helt klart att det var en hälsning till dig :-) Sen tror jag vissa människor är mer mottagliga för att märkta/se sånt än andra.. Du är nog en av dom!

2011-10-25 @ 13:32:46
Postat av: Camilla 31 år & 8 barnsmamma

OO jaa..

Måmga gånger..:-D

Några exempel..



Ser någon gå förbi köket när vi ätar,håller på att sätta i halse.:-D

Känner flera gånger när jag lagt mig att någon sätter sig i fotändan i sängen..men ingen där.

Tekokaren slår på sig själv.

Köksluckorna öppnar o stänger sig..

Katterna regerar på nått.

Folk som sovit här säger att det något här..

Det var några.



Mvh Camilla

2011-10-25 @ 15:14:36
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: mummu

Jaiks...

2011-10-25 @ 18:06:17
Postat av: Melissa - Mamma Till Vincent&Linus

nemen fy va läskigt de där när ni bada! jag hade ju kissat ner mej om jag hade vart själv hemma å Vincent sagt så haha

2011-10-25 @ 19:36:15
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Karolina nordling

Tror absolut på det!

2011-10-25 @ 23:01:55
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Anna Köhler

ja vi råkar ut för ett o annat i vårat hem om dagarna

jag hör något som leker med våra köksskåp hela tiden på eftermiddagarna, nätterna är ännu värre då hör vi något som står och stampar i vårt sovrum vi har en nattlampa i väggen för våran sons skull som är mörkrädd så vi ser ju om barnen vaknar men det är aldrig dem :)

så du är inte ensam :)

2011-10-26 @ 07:34:14
URL: http://www.annakohler.bloggplatsen.se
Postat av: Sofie - mamma till tvillingar med albinism

Åh fy vad läskigt!

Jag tror absolut på sånt!

2011-10-26 @ 08:59:15
URL: http://minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
Postat av: Liz

Det "spokade" dar jag vaxte upp. Ett exempel ar nar min mamma var vaken till sent in pa natterna for att fixa infor julen, baka och pynta etc, sa borjade det alltid lata hogt som om hastar stod och sparkade i spiltorna efter midnatt. Det slutade inte forren hon gatt och lagt sig och slackt lampan. Som sma tyckte vi det var lite otackt och som vuxen ar det svart att forsta eller forklara. Vissa saker finns eller hander utan att man kan forklara dom. Kram och lycka till med flytten, har star vi ocksa infor flytt och jag ar sa stressad!!

Postat av: Emma

usch va läskit.

2011-10-26 @ 19:11:13
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: Niikki

Jag tror absolut på spöken eller andar vad man nu ska säga. Tim tycker däremot att det är löjligt och menar på att det finns en förklaring till allt. Jag har varit med om väldigt mkt som tyder på att något finns och många i min familj har varit med om lustiga saker. Jag tror vissa är mer mottagliga än andra.

För 3 år sedan tog min bästa kompis pojkvän livet av sig. Han och jag hade många barnd till varandra. Han var tillsammans med min bästa kompis, jag hade haft ett förhållande med hans lille bror, han hade umgåts med mitt ex och min store bror, vi bodde grannar när vi var yngre. Han var väldigt glad för att supa och alltid när han drack så blev han svinig och brydde sig inte ett skit om andra. Jämt när vi festade hemma hos mig lämnade han ytterdörren öppen och brydde sig inte om att min katt rymde. Samma natt som han dog vaknade jag av att det var jätte kallt i lägenheten. Jag trodde fönstret i köket var öppet så jag gick upp för att stänga det. Då såg jag utifrån hallen att ytterdörren stod helt öppnad. Jag vet att jag låste dörren och den dörren var tung så man kan inte missa om den skulle varit öppen. Jag är helt säker på att han ville ge mig ett tecken. Jag frågade hans tjej om det sen eftersom hon spå väldigt mkt och då berättade hon att han hela tiden gav henne tecken på att han fanns kvar hos oss.

2011-10-27 @ 22:25:57
URL: http://mammaniikki.blogspot.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback