Nicoles FÖRSTA Tandläkarbesök

Idag var Nicole på sitt allra första tandläkarbesök.
Jag och Vanessa följde med henne. Jag var lite nervös över hur Nicole skulle ta det här, för ända sen hon var liten har hon inte alls gillat någon typ av läkare, men hon har plötsligt blivit en stor tjej, nu är det inga problem hos BVC eller nån annanstans heller. Det gick superbra!
Hon var hur duktig som helst, visserligen ick jag ligga under henne på tandläkar stolen, men det var inga problem med det, bara hon känner sig trygg. Hon gapade och lät tandläkaren undersöka hennes tänder.

Jaa-a. Vad ska man säga. Nicole har hål, så dom sa att hon INTE får småäta.
(Läste du det nu, Puua?)
Inget godis eller annat sånt på vardagarna, bara på lördagar. Så.

Nästa gång vi kommer så ska Nicole få bekanta sig med alla "verktyg" dom har där, och gången efter det ska dom börja laga hennes hål. Dock skulle dom inte behöva använda borr. Jag hoppas verkligen att så är fallet, för jag vill inte att hon ska få nån tandläkarskräck!
Jag hatade att gå till tandläkaren (gör det fortfarande, men vem gör inte det?) men jag somnade faktiskt där på stolen en gång när jag var liten. Medans dom borrade!! Haha, snacka om tröttmössa!

Mina förväntansfulla prinsessor


Hos tandläkaren hann tjejerna leka lite...


Inne i rummet...


Lilla syster hänger med och ser till att allt går rätt till :)


Efter undersökningen fick båda tjejerna fiska!


Klart!



Nu ska vi kolla på film och fortsätta med vårat mys.
Eftersom alla barnen vaknade alldeles för tidigt idag, så fick dem lägga sig klockan åtta hela gänget. Anna och Emma var här och hälsade på också innnan läggning, alltid lika mysigt att ha dom här!
(Anna, Kockis sover som en stock nu, undrar varför...?)

Imorgon är det lördag, och på morgonen ska jag till IKEA med min svägerska och kanske syrran!
Få se om jag har några av mina skuggor med mig...? =)

Imorgon är det rätt så fullt upp, vi ska till min morbror Lasse som fyller år imorgon. Jag ska göra tårta som vi ska ha med oss. Mina tankar är verkligen hos dem hela tiden.

Tänk att det snart är 2 veckor sen Minna blev en ängel.
Helt otroligt hur allting går vidare fast man tycker att allting har stannat till?
2 veckor har snart gått, och dom har undrat hur dom ens ska orka en timme framåt. All styrka till den familjen.
Ska bli jätte skönt att få träffa dem imorgon!

Nu är det film-time!
Ha en toppenfin helg allihopa!


Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Va skönt att de gick bra!

2011-10-21 @ 22:41:50
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: erika

Har inte varit hos tandläkaren med Alva ännu... hoppas det går bra. jag är ju lite rädd för tandläkaren ;-). Jobbigt att hon hade hål.. Vi försöker vara så nog vi kan med tandborstning och helst inget godis eller kakor på vardagarna, just därför. Men ibland är det ju så mysigt att få lyxa till det även på vardagen. Hoppas det går bra att fixa hålen! Hon verkar vara en modig tjej :-). Kramar

2011-10-23 @ 15:01:50
Postat av: boosse

Skönt att det gick så bra, finns ju de som totalvägrar att öppna munnen! Tråkigt med hålen, kan inte vara roligt för ett sånt litet barn med tur är att hon slipper borra.

Hade en 4 åring på jobbet som fick dra ut 7 mjölktänder för han hade så mycket hål. han såg kanske hemskt ut :( kram

2011-10-24 @ 20:41:56
URL: http://boosses.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback