Glöm inte att ställa om klockorna!

Inatt ställer vi tillbaka klockorna en timme, vi får alltså en timmes extra sömn (?)

Jag hade helt missat det här, hängde inte alls med att vintertiden börjar nu!



Idag har jag inte varit i våran nya lägenhet alls! Målarna har varit där och spacklat i 7 timmar.
Och det är bara första omgången...
Andres & Puua har varit där nästan hela dagen och kört bort en massa massa skräp, såsom skåpen, bastun, listerna och annat som har rivits ner.

Imorgon ska jag gå dit och kika, även fast det inte finns något jag kan göra. Men det är kul att se ändringarna, för på bara en dag har det ändå hänt mycket, och jag saknar den lägenheten. Och så måste jag ju ta en massa nya bilder... hihih...

Andres, Puua och Stefan har kommit på en massa coola lösningar, på t e x taket i grabbarnas rum (där hålet i taket fanns för garderoberna), där ska dem ta ner taket lite och lägga spottar.

Allting kommer att vara jätte fint där! Jag ser det framför mig, hur katastrofalt det än ser ut just nu.
Det som kommer att ta MYCKET tid är nog badrummet... Andres ska göra det själv och ekonomin kanske inte tillåter det just nu, nu, nu.
Vi har den här lägenheten till den 1 december, så vi har en månad på oss att fixa där, så att vi kan flytta till en färdig lägenhet, vilket är mycket bättre än att renovera när vi bor där med alla fyra små barnen.
Vilket skulle bli lika med katastrof.
Och samtidigt hinner vi fixa allt som ska ordnas här också innan vi flyttar.

Nu är det alltså lördag, idag har vi varit på Daniellas 4 årskalas. Bilder kommer sen, när vi kom hem så kom Puua & Stefu och firar lite med Andres här. Vi har beställt pizza och haft lite mys, och nu sover alla barnen och vi sitter och pratar. Eller de här 3 musketörerna sitter och har djupa samtal...

Lite bilder innan jag samlar på mig för många igen:

Ute i höstkylan


Anna & Stefu på besök, grabbarna var tydligen jätte trötta...



Det är verkligen ÄKTA KÄRLEK mellan Kockis (Danilo) och Anna.
Han är helt tokig i henne. Så fort han hör hennes namn så blir han överlycklig och springer fram till dörren och tittar ut via bredlådan. När han ser henne så lycer det kärlek i hans ögon och han bara kutar till henne, spelar ingen roll vad det är för hinder i vägen, han springer igenom.

Ni ska se på blicken han tittar henne med.. lyser kärlek, och som om han är lite genererad, tittat på henne, viftar med ögonfransarna och sen tittar han ner en kort stund och ler, och så flirtar han igen. Han vill hela tiden sitta hos henne, och han är avundsjuk om nån anann ska vara med henne. Han blir jätte arg. Och så älskar han att pussas med henne, där är han riktigt generös med sina pussar!

Han slängde sin första slängkyss till Anna när hon skulle gå häromkvällen. Såå söt!
Och jag kan bara säga att Anna känner samma kärlek till Anna. Så fort hon hör att han ropar på henne när vi pratar i telefon, så får hon så ont i magen att hon lämnar allt och kommer hem till oss för att pussa på alla barnen.

Det är kärlek det!


Jonathan är mycket efter sin pappa, Stefu och Puua. Det är hans favvo personer det.
Ingen annan gäller när dom är nära.


Jonathan härjar på balkongen


Häromdagen när jag gick gick igenom korgarna som ligger på hatthyllan med kepsar, solskärmar, mössor och vantar så skulle jag kasta bort det som är för litet, då hittade Vanessa sin gamla solhatt som hon bara var tvungen att ha på sig hela dagen..Söt va?


Se och häpna- är det? Näe, kan det vara....? Nej, det kan väl inte...?
JO! Det ÄR Puua som står och diskar! (och Jonathan hänger i benen)



Ojdå, nu var det lite för långt inlägg? Hoppas att jag inte tröttade ut er helt och hållet??
Jag avslutar det här och babblar på med er mera imorgon.


Kommentarer
Postat av: Isaks mamma

Absolut inte för långt inlägg! Vad spännande och kul med renovering och flytt, förstår att du är lycklig för hela familjens skull!

Blir det stor skillnad för er rent ekonomiskt efter flytten?(är inte inte ute efter siffror!). Vi pratar också om att flytta till större, men jag är så orolig att vi inte ska ha råd... Fast banken hjälper ju till att räkna på sånt där, eller hur?!

Ha en mysig söndag! Kram

2011-10-30 @ 07:16:10
Postat av: Helena

Låter verkligen som att de jobbar på i rasande fart med rustningen. Och vad smart att göra så med spottarna i taket! Kommer ju bli supercoolt ju. :)

"Synd" att det inte är i tjejernas rum, för då hade de kunnat ha en liten scen nedanför... :)

Härligt att höra om kärleken mellan Danilo och Anna.:)

Kram från Söderhamn

2011-10-30 @ 19:13:32
Postat av: erika

Så kul och spännande att läsa om allt som händer :-). Fina bilder också! Varför tar ni bort bastun? Jag önskar att vi hade haft en... vi ska bygga en bastu i källaren så fort vi får pengar :-) Kramar!

2011-10-30 @ 20:54:06
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback