Danilo sjuk! :(

Tar een paus igen mellan varven med barnpassning, städning och packning.
Igår fick jag verkligen ingenting gjort, jag flyttade bara en sak från en plats till annan.
Men idag har jag gjort liite lite iaf. Packat ner hela balkongen i stort sett. Ska fortsätta där nere sen när grabbarna vaknat så att jag inte väcker dom nu..

Danilo är sjuk, den stackaren. Han har hosta och snuva, och när dom blir förkylda så sätter det sig på lungorna direkt (förkylningsastma) så varken han eller jag har sovit mycket inatt. Det vi har sovit har han legat på mitt bröst... Riktigt läskigt det där med andningen. Han fick Ventolin, vilket hjälpte lite.
Som om inte det var tillräckligt så håller han på att få nya hörntänder också, så han har känts varm, han dreglar och är dålig i magen.  Men han kämpar på och hittar på hyss ändå.

Idag ska han få stanna inne och ta det lungt...

Min lille charmtroll i sin vanliga position.
(händerna hänger på sidorna, putande mage och hakan nästan på golvet.)



Vanessa sitter här bredvid mig och kämpar med att få på dockan en blöja...
Nicole är på dagis.
Jag lämnade henne där klockan 9, då dom var ute. Redan hemma sa hon att hon vill till Merja. (inskolningsfröken)
Och ute träffade vi henne och även Dewin. Dom skulle visa henne något, så lämningen idag gick väldigt bra! Hon pussade och kramade mig och vinkade, och sen var hon iväg. Min lilla Docka!

Jag hoppas att resten av dagen går lika bra. Jag ringde till dagis också, men då var en grupp i skogen och hade med sig telefonen, och Nukke var kvar på dagis, men Ritva sa att det har gått bra och dom skulle ringa mig om det skulle vara något. Än så länge har inte telefonen ringt.
Andres kanske hinner hämta henne idag, hon blir säkert glad att få visa sin pappa allt som hon gjort där. Han har ju inte vart där alls. Tycker så synd om Andres som fått jobba så långa dagar. Han går upp 5 på morgonen, och igår kom han hem 21:30... jobb efter jobb och en massa ärenden, och sen upp klockan fyra imorse!
Han måste vara helt kaputt.

Nu ska jag sätta mig ner med min lilla virvelvind en stund. Hörs ikväll!


Kommentarer
Postat av: Helena

Skönt att dagislämningen gick bra. :) Blir ju så mycket enklare för en själv som förälder att orka göra annat då, till skillnad när lämningen går dåligt.

Du får ge Danilo en krya-på-dig-kram från oss.

Kram

2011-10-19 @ 14:24:01
Postat av: Angelica

stackarn. Hoppas han blir frisk snart. Kram

2011-10-19 @ 20:10:06
URL: http://flisaflikka.webblogg.se/
Postat av: Jossan Lindberg

Usch förkylnings astma är inge roligt, min ena tvillingpojk får det också kämpigt när han blir förkyld :/

Hoppas han kryar på sig.

2011-10-20 @ 11:22:32
URL: http://JPHE.devote.se
Postat av: -Santsu-

Voi blääh... Noi joka syksyiset nuha,yskä ja kuume taudit on niin tylsiä!! Toivottavasti teillä pian parannutaan!!



Meillä alkoi taas nenät valumaan ja lasten makkarista öisin yskä kuulumman. Ja vasta edellinen tauti loppui. Voi laps raukat!!



Kiva että Nukke viihtyy päiväkodissa ja varmasti Dewinistä on seuraa ja apua!!



Voimia ja jaksamista nuhan keskelle!!

2011-10-20 @ 11:40:19
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback