Lördag i Fittja

Denna lördag har vi spenderat i Fittja hos Abuela och Abuela.
Hela gänget var där i full färd med att baka piroger och en massa annat gott. Trevligt att alla umgås sådär lite då och då. Kändes nästan som jul på något sätt.

Nicole och Vanessa hängde mest i vardagsrummet och ritade och tittade i leksakskataloger och önskade sig det ena och det andra. Jonathan knallade runt lite här och där och Kockisen var efter mig precis hela tiden. Om jag försvann utom synhåll så blev han jätte ledsen, han ville inte släppa mig nånstans.
Han har blivit en mammas pojke! (och Annas såklart)

Sen kom också Diego och Shabnam med Robin- vad han har växt!!!
Nicole ville ta hand om honom och hålla honom hela tiden. "Jag tror att han vill gosa med mig!" sa hon hela tiden.
Hon var jätte gullig, kom och pussade på honom hela tiden. Min duktiga docka!

Här kommer några av de tusenilder jag tog idag:

Klappa hundarna...


Bildbevis på att Andres faktiskt bakade piroger han också!
(Jag åt nog en som han hade gjort, den var så god! Hahaha, vilken fjäskis va?)


Kockis
-Både han och Jonathan pratar jätte mycket nu, alltid när han har ätit klart, eller badat klart säger dom "Jag e klaaaart!"


Fernando, Micael och en Jonathan som vill smita...


"Den där önskar jag mig, och den där, och..."


Gammel Abuela med Robin


Danilo var också väldans nyfiken...


Bessa skulle pussas lite hon också...


Kusinen Javi visar Vanessa hur man ska slåss....
(bra att veta!?)


Men brorsan Micael tycker att det är lika bra att slå med knytnäve på en gång...
(ännu bättre för en 2-åring att veta?)


Vanessa & Javi


Robin med sin farbror... (eller Abuelo!?)


Hela gänget =)


Vanessa, Robin och Nicole


Nicole vill veta vad Emilio sysslar med...


... och så kommer hon och pussar lite mera på Robin...


Brorsan Diego och kusin Javi


Faster Ela med Robin


Jonathan busar med Javi





Farbror Oscar, Vanessa, Nicole, kusin Melina och Robin


Lätt att ta en bild på denna Docka?


Kockis hittade plötsligt sockerburken på bordet och åt med tesked fullt med socker... mm va got...



Det var en jätte trevlig dag, jätte god mat och sällskap- TACK!

Nu väntar vi på att en film ska börja, dags att ta fram lite lördagsmys

Imorgon är det farsdag, ni har väl inte glömt??
Igår satt barnen och ritade några farsdag kort (alla färgpennor var dock nerpackade redan), men dom ritade till Pappa, Puua, Abuelo och morbror STEFU! Såklart.


Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Haha va bra för Bessa att veta ( knytnävar)...härliga bilder...

2011-11-12 @ 21:01:40
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Helena

Underbara bilder! Vilken härlig sammanhållning ni har på både din och Andres sida. Och så söt lilla Robin är, gillar blicken på honom när han tittar på Vanessa.(när Javi håller i Vanessa)

Kram och godnatt. Tidig kväll här för imorrn blir det shopping i Valbo,Gävle. :)

2011-11-12 @ 23:12:06
Postat av: Emma

Hej!

Jag verkligen ÄÄLSKAR din blogg! Din barn är sååå söta!!<3



Jag undrar om Nicole (o Bessa) kan säga R?:-)

Vad pratar ni hemma? Svenska? Finska? På Nicoles dagis? Vad pratar Emma o Felicia? (Till barnen o till varandra) Skulle vara väldigt roligt att veta! :)



Kram på dig o alla barnen <33

2011-11-12 @ 23:56:30
Postat av: Anna Köhler

Vad robin är lik era tvillingar när dem var bebisar

Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback