Renovering dag 4 (måndag)

Halloj tisdag!

Igår jobbades det mycket i lägenheten. Andres var ledig från jobbet så han jobbade där till sent.
Jag och barnen tog en promenad dit också och lämnade nån fog-grej (?). Meningen var att jag skulle lägga på papper på de resterande golven, men hur bra gick det tror ni?
Det går bara inte att ta med sig barnen dit just nu. I alla fall inte grabbarna. Det finns ju maskiner överallt, och eluttagen på vissa rum var borttagna så man var tvungen att passa på dom hela tiden. Och då blev det inte mycket gjort. Jag försökte, men om det inte var den ena så var det den andra som stod i vägen eller som drog i papper på andra änden. Blev bara på dåligt humör av det hela. Jag VILL ju hjälpa till och vbara med på renoveringen. Jag tycker att sånt är så kul.
Men, men!

Andres fixade väggen i hallen där vi rev ut alla skåpen.
Så skönt att slippa skåpen där!


Vardagsrummet färdig spacklat.


Och hallen likaså.


Grabbarna inspekterar stället...


Jonathans rum
(alla målarfärger står där...)


Såhär ser hålet i taket ut....


......?


Danilos rum.
Ser ni hur tjockt lager målarfärg det ligger på väggarna??

I vårat rum lämnade dem kvar en garderobsvägg som ser helfräsch ut, den tänkte vi ha kvar tills vidare.



På kvällen gjorde vi ett nytt försök. Min systerdotter Felicia var hos oss, sen gick vi ut på lekparken dit syrran och sonen Dewin också kom. Vi lekte ute en lång stund, och sen följde Nicole och Vanessa med moster karo och kusinerna hem till dom för att leka medans vi åkte till lägenheten. Jonathan & Danilo fick vara med Mummu så länge.

Under dagen har målarna varit där och slipat hela hallen och vardagsrummet, samt målat taken, så det såg jätte fint ut! Nästan som att det var vitmålat hela stället.


Micael har också vart där och jobbat.

Meningen var att det inte behövde göras så mycket i tjejernas rum, bara spackla och måla + en fondväggs tapet- men under dagen märkte dom att det var lite bubbligt på tapeten där, så dom hade provat ta bort lite tapet och märkt att även där fanns tjockt lager av tapeter.
Suck! Ännu mera jobb!
Så Micael fick ta bort de hundra lager av tapeter i deras rum, och det är ett stort jobb!


Puua fixar med taket i Jonathans rum...


Listerna ska upp i vardagsrum och hall! Precis så som vi har här hemma. Blir jätte fint!


Jag satt papper på golvet i vårt rum iaf... men inte ens det kunde jag utföra klart, eftersom det inte fanns nån belysning just i det rummet, och vi behövde ta bort dörrarna från garderobsväggen för att flytta på den, men det skulle vi ta idag när det är ljust...

 
Tog en bild från köket också... ser ni att plasten finns kvar på kyl och frys?


Såhär fin såg hallen ut när jag gick igår!
Skillnad va? Måste "bara" hitta golv där garderoberna stod..



Ja, det ploppar ut nya grejer som ska fixas hela tiden. Oväntade saker.
Idag skulle Andres hämta flera lister till v-rummet och hallen som fattas, sen skulle även tapeterna komma till vardagsrummet idag. Ska bli intressant att se hur det passar in där.
Resten av tapeterna ska rivas, spacklas, slipas, torkas, sen målas och tapetseras... Cheezuz va mycket jobb.
Det var skönt att golven var i toppskick! De gamla ägarna hade tydligen haft på heltäckningsmattor överallt, så parketten hade inte blivit slitet alls.

Vi får se vad som händer där idag. Spännande!
Hoppas att jag får möjligheten att gå dit och hjälpa till!

Fick bilder från syrran igår när tjejerna var där och lekte med sina kusiner:

Dom blev bjudna på middag..


Spookiga gänget
 (Var det förresten Halloween i helgen som var, eller nu den kommande??)


Nicole



Jahop. Idag är Nicole åter på dagis. Mummu och Puua var här och hämtade henne med bilen, vilken lyx hon har.
När grabbarna har vaknat ska vi hämta henne.

Åhh Vanessa har visst "packat" en av grabbarna leksak som dom brukar ha vid matbordet, men frågan är bara vart... När jag frågar vart hon lagt den så säger hon bara "Jag har packat den."
Lycka till med att leta fram den säger jag bara...

Nu ska jag hämta lite kaffe! Chaooo!


Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

De blir jättefint när de e klart, fast de tar lite tid... Du har de bra som har folk som tar bort tapet, spacklar, slipar, spacklar igen, målar och tapetserar, själv har jag gjort de mesta helt själv!!! ;)

2011-11-01 @ 15:13:30
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: mummu

Jätte kul att se, före och efter bilderna sen,det blir så himla fint.Satu hallmöblerna får du sen när allt är klart.Hih,,

2011-11-01 @ 15:52:13
Postat av: TÄVLING PÅGÅR - Mamma Till Vincent&Linus

de är så jobbigt å ha stök å smuts omkring sig (tycker jag) men väldigt skönt å fint när allt är klart =)

2011-11-01 @ 17:09:20
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Liz

Vad fint det blir, och vad roligt att kunna fixa precis sa som ni vill ha det! Halloween firades igar, alltid sista oktober i USA, i Sverige brukar det dock vara olika hur folk gor. En del verkar "fira" nar det ar Allahelgona, vilket inte har ett dugg med Halloween att gora..

Postat av: Rockmom

Spännande :)

2011-11-01 @ 18:33:36
URL: http://rockmom-rockmom.blogspot.com/
Postat av: Nathalie



Va kul att ni kommit igång med nya lägenheten. Det kommer nog bli jättefint=) Alltid roligt med före/efter bilder.



Nu måste jag läsa vidare, har inte haft internet på ett tag för mitt modem var trasigt=)Hoppas ni mår bra i all flytt kaos.

Kramar

2011-11-01 @ 22:24:51
URL: http://albinsmamma.devote.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback