Renovering Dag 11

Idag hann jag vara i lägenheten och försöka få något gjort i 2 timmar. Tiden går så jäkla fort när man är där så det känns som att man inte hinner med nånting innan det är dags att gå tillbaka till barnen.

Och som vanligt fick vi ett bakslag idag också. Vi hade ju tänkt att det ska bara spacklas i Danilos rum, MEN vi var tvugna att ta bort all tapet och all målarfärg där också. Så det provade jag på en stund, men det var så tjockt lager så Andres tog över. Vi använde en sån där ångmaskin som lossade på all tapet.

Spana in min snygga målaroveroll i storlek XL...



Sen skulle jag måla vårat sovrum.
Ähämm.. Jag blir inte nån målare iaf, det är en sak som är säkert.
Fick inte ens en hel vägg gjort. Och jag rollade på en gång, sen när jag bara skulle ta nån plats där jag missat så fick jag panik för att det var en annan färg och det syntes tydliga ränder!
(Den första färgen hade ju redan torkat så det vart mörkare, när jag skulle köra igen var det såklart nytt och ljusare) Ja, jag vet inte hur det ser ut nu när allt är torrt. Jag ska väl försöka fortsätta imorgon om det går.
Det är svårt att pussla ihop det här. Andres jobbar ju, sen när han slutar så åker han till lägenheten direkt och jobbar på. Det är svårt att fråga om hjälp med barnen. Och det går inte att dom följer med dit, det är helt uteslutet.
Så då blir det ju så att jag sitter hemma och "rullar tummarna" medans Andres sliter och sliter. (Och Puua då)
Ahh, när allt det här är klart kanske jag slipper känna mig som en börda som ber om hjälp med barnen hela tiden. Just nu ser det ut såhär i vår vardag, men jag hoppas att det snart är över och att vi har flyttat.
Men just nu känns det som att det är länge kvar. Fast det kanske förändras när man får allt grovjobb klart?
Jag tror det.

Andres berättade precis hur otroligt mycket jobb Puua gör där. Vi är för evigt tacksamma över hjälpen vi får, annars hade det aldrig gått framåt. Tack Pappa!!!

Och tusen TACK till Karo och Peter som kom hit idag efter jobb och innan innebandy och lekte med barnen!
Tjejerna berättade hur ni haft sångstund, att ni lyssnat på musik, spanat efter jultomten, vad ni pratat om och vad som har hänt. (skvallerbyttor)
Dom hade med sig en massa bullar, och Mummu hade också kommit förbi med en påse bullar, hihi...

När allt det här är klart ska vi bjuda på mat för all den otroligt uppskattade hjälpen vi fått från allihopa!
 Ni är GULD värda!


Kommentarer
Postat av: -Santsu-

Me asutaan omakotitalossa joka on yhdessä tasossa! Pojat jakaa yhden tosi ison huoneen ja tytöt kans. Eli meil on nyt 4huonetta!

Meillähän oli kans yx hirveä muutto ja remppa kun tää talo ostettiin. Asuttiin toisessa kaupungissa ja ajettiin joka viikonloppu tänne remppaamaan. Odotin kaksosia silloin ja sitten pojat päättikin syntyä 2kk liian aikasin. Remppa tosi pahasti kesken ja pojat sairaalassa,jossa sitten olin joka päivä niin paljon kuin mahdollista. Eli joka syötöllä olin syöttämässä poikia,syötin pojat hellin ja pusuttelin ja sitten ajoin taas talolle jatkamaan remppaa. Mun mies kävi 1-2kertaa päivässä katsomassa poikia. Muuten hän painoi täysillä täällä talolla että saadaan valmiiksi ennenkuin pojat pääsisi kotiin. Tytöt oli melkein koko ajan isovanhemmilla ja siitä olen lopun elämäni kiitollinen heille. Talo saatiin onneksi valmiiksi ennen kuin pojat pääsi kotiin. Tai kun ensimmäinen poika pääsi kotiin oli jotain hommia vielä tekemättä mutta sitten kun toinenkin pääsi 2kk jälkeen kotiin oli talo valmis!



Älä pode huonoa fiilistä siitä että lapset on hoidossa muilla,luulen että kaikki tykkää hetken aina peuhata lasten kanssa!

Kohta se teilläkin on ohi ja sitten voitte Andresin kanssa nauttia yhdessä ihanasta uudesta kodista! Tsemppiä teille!

(sori,tulipa pitkä teksti)

2011-11-08 @ 22:17:14
Postat av: Vendela

Hejsan,

vad kul att göra om och fixa hemma!

Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.

Maila mig på [email protected] så berättar jag mer!

/Vendela

2011-11-09 @ 13:54:57
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback