Köks städning

Halloj söndag!
Igår var jag i vår nya lägenhet och skurade frys, kyl och alla skåp + luckor och fyllde skåpen med sånt som jag packat. Det tog tiiiid!
Jag tog ju med klorin första omgången, och sen med ajax, så nu har jag fått bort allt skit och smuts och den där lukten!  Vet inte hur många trasor och svampar det gick åt.

Nu börjar det formas ordentligt där i lägenheten.
Jag var lite rädd för att jag hade valt helt fel tapet till vardagsrummet, för jag tyckte inte det såg så fint ut på bilden som jag fick. Det gjorde inte den väggen rättvisa. Men igår när jag kom dit så såg den jätte fin ut!
Andres hade vart och köpt nya lister som dom håller på och sätter fast överallt.
Dom har även gjort grabbarna tak klara och spottarna är på plats.

Igår höll dom på och spackla tak och väggar och nu är Andres där och spacklar en gång till. Sen är det torktid som gäller. Det kommer att bli så fint!
Jag längtar tills vi får börja måla och tapetsera, för då är det nästan klart!
Vi ska nog gå dit idag, efter Nellys kalas.

Nu håller jag på och gör flickorna klara för Nellys kalas i Lek-Vegas som börjar snart. Grabbarna sover som små prinsar, men dom vaknar väl snart.

Igår var jag också och bastade med tjej-ligan! Det var så skönt och välbehövligt.. mer om det sen, nu ska jag fixa mig själv iordning också, jag går fortfarande runt med mjukisar.
Blir intressant att se i vilket skick tjejerna kommer till kalaset, dom åkte nämligen till stan efter bastandet igår !

P.S Tack Puua för bullarna du kom med imorse, det finns nämligen bullar precis överallt nu. Och russin!
Chaooo!

Har ni haft en trevlig helg?

Vi hörs ikväll!


Kommentarer
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback