Söndagens- DOP

I söndags vaknade jag vid 8 och saknade mina pojkar något hemskt. Varför sov jag inte nu när jag hade chansen??
Alla andra sov ju och jag själv var ju faktiskt trött också efter lördagens fest. Måste bara flika in här att jag dricker VÄLDIGT SÄLLAN, men i lördags drack jag champagne och kände av det direkt.
Jag åt frukost i lugn och ro, tittade på TV och förberedde för dagen. Det var tänkt att vi skulle ha gått till Diego & Shabnams hotell och inta brunch tillsammans, men ingen av bröllops gänget var i direkt god skick för det...  När tjejerna hade vaknat så tog vi ett bad tillsammans och sen gick vi ner för att väcka Andres.
Vi skulle hämta grabbarna och gå på Andres kusins sons dop.

Vi åkte till fel kyrka, så vi fick bråttom och kom i sista stund...

Vi väntar på alla gäster utanför fel kyrka...


Nicole och Vanessa "klappar" på myrorna...

Charmtrollen

I kyrkan... så fort jag skulle säga nånting till Andres så påminde Nukke mig att man måste vara tyst i kyrkan... Hahaha...

Danilo satt med farbror Oscar igen

Daniels dop. Han var så snäll och duktig geonom det hela :)

Stora syster Victoria fick tända dopljuset

Ingen har nog missat av Vanessa ÄLSKAR böcker? Bibeln var inget undantag, och inte heller psalmboken...

Den fina tårtan!

Vi bjöds på en massa gott, smörgåstårta, kakor, korv med bröd till barnen, tårta... Namm!
Här leker bustrollen med kusinen Sergio

Oscar med Nicole

Abuelo, Victor (Andres kusin) och "lille" Daniel

Jag & Hjärtat

Tänk att han bara är 4 månader och väger lika mycket som Jonathan! En liten sumo! Och dessutom är han också prematur ;) 


Efter dopet gick vi till Mummu & Puua då vi skulle beställa pizza tillsammans. Fast vi var jätte trötta och hade hellre vetalt lägga oss under täcket så gick vi dit. Man kan ju inte vila hur man vill när barnen är vakna...

Puua och Stefan hade en lite race med grabbarna. Stefan ställde dem på startlinjen, och i mål-linjen satt Puua och viftade med "elli-pullo", och så klara färdiga- KRYP!
Danilo vann, men båda fick vinsten.

Jonathan

Danilo och Jonathan älskar att hänga vid grinden och skaka den. Det gik inte så bra bara när dom stod på olika sidor...

Emma, Andres & Nicole

När poolen är tömd på vatten vågar Nicole sätta sig däri...


 I söndags firade min bror Stefan och Anna sin 1-år som gifta- GRATTIS!!!



(P.S Jag har skrivit svar under inlägget "Satu´s Svar till dig som kallar sig för: .)


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Nu har jag läst ikapp lite=) Så fina alla var på bröllopet, Stort Grattis till brudparet!!



Det var ingen liten bebis..men söt är han=)



Hoppas ni har det bra och att barnen blir friska snart.



Kramar

2011-05-25 @ 12:49:59
URL: http://albinsmamma.devote.se
Postat av: Helena

Ja helt kanonskönt! Riktigt jobbigt med magsjuka...

Vilka fina bilder!!:)



Isa pratar mest obegripliga ord, hihi:) Men säger mest mamma och pappa. Även "Hej", "Blaa" (Början på hundens namn) och "ajaj" och lite småord.. Kommer bli skoj när det kommer fler ord=)

2011-05-25 @ 12:57:04
URL: http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Camilla 30 år & 8 barnsmamma

Hej på er..

Tack för tipset om er vagn..

Vart köpte du sidovagnen?

Den affär jag hittade på nätet hade slutsålt..



Tror du vagnen håller för lite större barn..

Får dina andra plats om du skulle prova..



Tänkte på hur länge man kan ha den innan dom växer ur..

Funderar på att köpa den via utlandet då den blir lite billigare då.

men sidovagnen var svår att få tag på..



Jättefina bilder..



Ta inte åt dig av dumma kommentarer,såg nån på ditt andra inlägg..

Du är endå gift med hans pappa så det är ju klart att du har med saken att göra..

Skulle hellre aldrig missa mitt barns vröllopp even om det nu skulle komma människor som man inte vill träffa,..

Du var ju inte taskig heller utan skrev bara hur du käde..



förstår att du vill ha lösenords skuddat när sånna är inne o läser..



såg dig på msm..ler..men hann inte skriva då barnen levde rövare här hemma sen var du borta..

nästa gång kanske haha.



Hoppas ni får en bra dag

Mvh Camilla

2011-05-25 @ 13:05:32
URL: http://minstorafam.blogg.se/
Postat av: Karolina nordling

Barnen börjar bli vana vid kyrkobesök.. Haha. Intressant läsning för bessa...;)

2011-05-25 @ 14:07:13
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Eva

hej Snygging =)



Jag jobbar som fritidsledare i Tullinge =) Tycker jag känner igen en av Andres släktingar Guiliano? heter han så? Jobbar han inte på "Huset" i Huddinge?



Ja jag har också bråttom med presenterna =) Ska försöka ta mig till Toys´R´Us innan bion för att köpa en gåmotorcykel till Théo. Sen lite mer grejer men det är iaf stora saken han ska få =)



Ja baksmällan ska vara jättekul, vi ska kolla på Pirats of the C.



Önskar dig å din fina familj en fin dag



kramiz

2011-05-25 @ 15:33:23
URL: http://dessiochtheosmamma.blogg.se/
Postat av: marina

hej!jag mår bättre, inte lika mkt sammandragningar nu. vad fina ni alla var på bröllopet, och du med, det syns inte att du har burit fyra barn i magen!

2011-05-25 @ 16:52:06
URL: http://allaminahjartan.blogg.se/
Postat av: boosse

Han var verkligen ingen liten bebis :)

Du var skitsnygg på bröllopet förresten, klänningen var riktigt fin!



Med oss är det bara bra! Jag är lite trtt och seg som vanligt men ska inte klaga. Maribel är lika glad som vanligt, förutom i natt då hon vaknade en gång i timmen åt åt 3 gånger! vet inte om det är tand nr 2 som är påväg som spökar.



hur har ni det? Ni har fullt upp med bröllop och dop. Att du inte sov längre när du hade chansen!

kram

2011-05-25 @ 17:00:29
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: emma

Vad mysigt ni verkade ha på dopet. Vilken underbar tårta, JÄTTEFIN ,tänk om man kunde gör sån fin:)

Ska jobba med barn men söker lite allt möjligt. Ska på arbetsintyerjuv påå fredag de är inom förskolan o hopppas ja får de.

2011-05-25 @ 18:29:19
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ja det ska bli så underbart att flytta, jag har verkligen inte trivts i denna lägenhet, vi fick inte något nytt när vi flyttade in. Inte en enda tapet :/ Den vi ska flytta till nu är allt redan nytt och vitt, ljust och fräscht :)



idag har jag faktist mått på topp, foglossningen har knappt känts alls och jag har varit pigg och glad :) Hur mår du själv och dina underbara barn?



Kram!

2011-05-25 @ 20:03:53
URL: http://flisaflikka.webblogg.se/
Postat av: Fia

Det undrar jag också, kan ju inte bli mycket värre än vad Nova har =( Än så länge kliar dom inte, peppar peppar.Men jag vet inte om det inte börjar klia förrän det gått hål på blåsorna?



Guu vad jag längtar tills detta är över, finns inget värre än när dom små är sjuka och man inget kan göra.

2011-05-25 @ 20:42:49
URL: http://www.sofsan.se/
Postat av: Jennilie

Sv: Ja visst var det duktigt av honom, himla kul att ha kvar som minne =)

2011-05-27 @ 16:31:52
URL: http://dayswithjen.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback