PINSAMT

Va pinsamt det var igår med röstningen på Eurovision...
ALLA länder röstade bara på sina grannländer utan att bry sig om varken låt eller kvalitet. Det var pinsamt att vi bara satt här hemma och visste EXAKT hur alla länder skulle dela ut sina 8:or, 10:or och 12:or.

Jag tycker att Sveriges låt var bäst, och förstår verkligen INTE hur AZ kunde vinna?
Ännu mer pinsamt var det när man läste tidningen imorse, när det stod:

"Vinnar bidraget är i stort sett svenskt."

Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Pinsamt.


Vad tycker Ni? Vann rätt låt? Vilket bidrag gillade ni bäst?

Kommentarer
Postat av: Sofie

Tycker likadant.. Sverige var bäst. Det var så många bidrag som inte var något att ha! Men vi fick bra placering iaf och röster från många som vi inte brukar få från, så det är ju en framgång. :)

2011-05-15 @ 12:53:03
URL: http://minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
Postat av: Emma

Hej gumman , behöver hjälp!



Fick precis reda på att vi ska bjuda en polare på middag och ikväll ska vi ha HERRGÅRDSSTEK , nötkött alltså! Jag är ingen höjdare på kött, de blir ALDRIG bra när ja gör det! Jag vill de ska vara MÖRT! Men HUR tusan får ja de?



HUR många grader ska jag ha ungnen på?

Eller hur hög ska temperaturen komma upp i på köttet när de är färdigt? Ja har sån kött termometer.

Eller hur länge ska den vara i ungen?

HJäLP HJäLP HJäLP!!!

2011-05-15 @ 13:42:42
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: Niikki

Tack så mkt :) Okej det visste jag inte, men det får jag hoppas på då :) Blev så orolig när hon sa att barnet inte va fixerat, vill ju helst slippa kejsarsnitt. Jo då jag mår bättre förvärkarna kommer inte lika ofta, fast nu tycker jag att dom ska sätta fart och inte avstanna :P

2011-05-15 @ 14:26:57
URL: http://mammaniikki.blogspot.com/
Postat av: mummu

Sveriges låt var bäst ettan var bara skit... :s

2011-05-15 @ 14:45:17
Postat av: Marie

Tyvärr jag tyckte inte alls om Sveriges låt, och har svårt med Eric Saade, som sätter sig själv på höga hästar och tror att han är en världsstjärna, nej och låten, handlar om att vara populär, väldigt ytligt, en tjatig låt enligt mig, men det är väl tur att vi alla tycker olika,

Min favorit var Finland, en bra låt, en bra sångröst, han hade utstrålning och charm och behövde inga stylade dansare eller special effekter för att sjunga sin sång, tyvärr så har vårat samhälle blivit mer och mer ytligt, jag tyckte Eurovision var bättre förr, tyckte även om Grekland, Bosnien Hercegovina, Ryssland och Serbien, tyckte inte alls om låten som vann...men som sagt alla tycker vi olika och bra är väl det, annars skulle det bli tråkigt

2011-05-15 @ 20:08:22
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com
Postat av: Marie

Tyvärr jag tyckte inte alls om Sveriges låt, och har svårt med Eric Saade, som sätter sig själv på höga hästar och tror att han är en världsstjärna, nej och låten, handlar om att vara populär, väldigt ytligt, en tjatig låt enligt mig, men det är väl tur att vi alla tycker olika,

Min favorit var Finland, en bra låt, en bra sångröst, han hade utstrålning och charm och behövde inga stylade dansare eller special effekter för att sjunga sin sång, tyvärr så har vårat samhälle blivit mer och mer ytligt, jag tyckte Eurovision var bättre förr, tyckte även om Grekland, Bosnien Hercegovina, Ryssland och Serbien, tyckte inte alls om låten som vann...men som sagt alla tycker vi olika och bra är väl det, annars skulle det bli tråkigt

2011-05-15 @ 20:09:01
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com
Postat av: Marie

Personligen så tycker jag att alla låtar låter som nått man ha hört förut och jag håller med dig om att alla röstar så himla kompisaktigt. Bara till sina grannländer, minns inte vem som gav Frankrike en 12:a? Hallå? Vad var bra med den?



Allt bra annars? Så fina barn du har:)

2011-05-15 @ 20:22:12
URL: http://mittlivinteditt.bloggplatsen.se/
Postat av: Helena

Jag tycker att röstningen funkar bättre nu än vad den gjorde förr.. Nu vinner ju faktiskt andra länder än Balkan länderna oxå. Sverige kom 3:a och gjorde det bra. Att azerbaijans låt va "svensk" stämmer kanske inte, men Sverige är duktig på att producera musik och det är vi ju stolt över:-) tycker det är kul att Sverige va med igen, efter så många år kring 18-20 platserna..... Vad tyckte du om Finlands låt? Vi tycker att den va mysig:-) och grattis till vm-guldet:-D :-D

2011-05-17 @ 00:37:37
URL: http://familjenlever.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback